"החיסון בטוח. תתחסנו!"

יו"ר איגוד רופאי המשפחה: "החיסון בטוח. תתחסנו!". בתוך כך תחל בקרוב הסברה לגבי בטיחות החיסונים כנגד קורונה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
התקדמות מבצע החיסון נגד קורונה. צילום: Pixabay Alexandru Strujac

החיסונים נגד נגיף הקורונה הגיעו לארץ לאחרונה. ההערכות מצביעות על כך שברשות משרד הבריאות כבר קיים מלאי של מאות לפי חיסונים של חברת פייזר.

ראש הממשלה ציין כי יהיה הראשון שיתחסן נגד מחלת הקורונה בחיסון של פייזר. לדברים המגבים את בטיחות החיסונים והקריאה להתחסן לקורונה הצטרפו גורמים שונים. שלשום הצטרפה ד"ר מיכל שני, יושבת ראש איגוד רופאי המשפחה לקריאה זו.

יו"ר איגוד רופאי המשפחה: "החיסון בטוח. תתחסנו!"

פגישת סקירה אודות ההערכות לחיסונים עם ממונה הקורונה קראה ד"ר מיכל שני לאזרחים להתחסן: "החיסון בטוח. תתחסנו!" ציינה שני. השניים הסכימו על חיוניות השקיפות לגבי מידע אודות יעילותם ובטיחותם של החיסונים.

בתוך כך מתפרסמים נתונים חדשים המצביעים על המשך מגמת התחלואה. בימים האחרונים אובחנו מעל 2000 חולים מידי יום. גורמים שונים קוראים לציבור לנקוט משנה זהירות. דווקא בתקופה זו שלפני התחלת מתן החיסונים, עולה הצורך להדגיש את כללי הזהירות.

בימים האחרונים ציינו גורמים שונים את חשיבות מבצע החיסונים נגד קורונה. שר הבריאות יואל יולי אדלשטיין ציין כי שלבי ההערכות של קופות החולים מתקדמים היטב. לדבריו "יכול להיות שהחיסון יחל מוקדם יותר". על פי שר הבריאות "אולי כבר בשבוע הבא נוכל להתחיל את החיסונים של הצוותים הרפואיים".

הסברה לגבי בטיחות החיסונים כנגד קורונה

עוד הוסיף שר הבריאות כי קיימים פרסומים לא נכונים. פרסומים אלה לגבי חוסרים בציוד מסוים הם רק שמועות, הדגיש אדלשטיין. הוא ציין כי "יש הערכות יוצאת מהכלל של קופות החולים. את הדברים אמר אדלשטיין בביקור שנערך במתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בעיר תל אביב.

בתוך כך פורסם כי בקרוב יועלה סרטון הסברה של משרד הבריאות אודות בטיחות החיסון. סרטון ההסברה לגבי בטיחות חיסון הקורונה של פייזר יכלול הסבר של פרופסור רוני גמזו.

בסרטון מוסבר כי החיסונים עברו בדיקות בטיחות קפדניות וכן עבר אישור של מינהל המזון והתרופות האמריקאי. עוד מובהר בסרטון כי מדובר בבדיקות יעילות ובטיחות שהתנהלו באופן שקוף בו חברת התרופות הציגה את הממצאים והביקורת לוועדה חיצונית בכל שלב.  רק אז הותר להמשיך לשלבים הבאים לפיתוח החיסון נגד קורונה.

דילוג לתוכן