החיסון הרביעי מפחית סיכון למוות ב78%

כיצד משפיע חיסון הקורונה הרביעי על מבוגרים במניעת החיסון? ממצאי מחקר חדש מעלים כי החיסון הרביעי מפחית סיכון למוות ב78% בקרב מבוגרים מעל 60

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
תסמיני ווריאנט אומיקרון של הקורונה. צילום: Pixabay Gerd Altman

כיצד משפיע החיסון הרביעי נגד קורונה על הסיכון לתמותה בקרב מבוגרים? מגיפת הקורונה מתפשטת בישראל ובעולם ואוכלוסיות מסוימות עדיין מצויות בסיכון לתחלואה קשה ומוות. ממצאי מחקר חדש מעלים כי החיסון הרביעי מפחית סיכון למוות ב78% בקרב מבוגרים מעל גיל 60.

הממצאים מצביעים על הפחתה ניכרת בסיכון למוות של מבוגרים שחוסנו במנה הרביעית בהשוואה למי שקיבל שלושה חיסונים נגד קורונה בישראל. המחקר נערך בהתבסס על נתונים של מטופלי קופת חולים כללית.

המחקר בחן אוכלוסיה של מבוגרים בני 60 עד 100 שנים , בגיל ממוצע של 73, המשתייכים לקופת החולים הכללית שקיבלו מנת חיסון שלישית ביחס למי שקיבל מנת חיסון רביעית. במחקר נבחנו נתוני התמותה. המחקר בחן את הנתונים בעת האחרונה (אמצע ינואר 2022 ועד לאחר אמצע פברואר) כאשר הווריאנט של הקורונה שהיה דומיננטי באותו מועד היה האומיקרון.

ניתוח הממצאים העלה כי בקרב המבוגרים שקיבלו את מנת הבוסטר השניה – כלומר החיסון הרביעי נגד קורונה, הוצגה הפחתה ניכר של 78% בתמותה מנגיף הקורונה. זאת ביחס למי שלא קיבל את חיסון הבוסטר השני (החיסון הרביעי).

בתוך כך מדווח משרד הבריאות כי אתמול אומתו מכל 9700 חולים קורונה חדשים. מספר החולים קשים בישראל הוא 296 מתוכם 136 מצוים במצב קריטי. עד כה חוסנו 6.7 מליון ישראלים במנה ראשונה של החיסון. 6.127 מליון ישראלים חוסנו במנה השניה. ואילו במנת הבוסטר השלישית חוסנו 4.473 מליון ישראלים עד כה. 747,513 ישראלים קיבלו עד כה את מנת החיסון הרביעי בישראל.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן