החיסון יורחב לילדים

חברת פייזר יצרנית חיסוני קורונה מתוצרתה ביקשה מהFDA האמריקאי לאשר את השימוש בחיסון לצעירים. החיסון התבקש עבור גילאי 12 עד 15.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
חיסון הקורונה הוגש לאישור גם עבור בני 12 עד 15. צילום: Pexels-Martin-lopez

חברת פייזר הגישה בקשה למינהל המזון והתרופות לאשר את השימוש בחיסון גם לצעירים. חברת פייזר יצרנית חיסוני קורונה מתוצרתה ביקשה מהFDA האמריקאי לאשר את השימוש בחיסון לצעירים. החיסון התבקש עבור גילאי 12 עד 15.

בקשתה של פייזר מבוססת על ממצאיה על יעילות החיסון בילדים. כפי שהתפרסם כבר, החברה הודיעה על יעילות ובטיחות השימוש בחיסון לילדים. על פי הודעת החברה, החיסון גרם להתפתחות נוגדנים בכמות משמעותית בקרב בני נוער. החברה הודיעה כי החיסון שהיא פיתחה עם שותפתה ביונטק הוא יעיל בשיעור של מאה אחוזים.

התוצאה של 100 אחוזי יעילות של החיסון התבססה על ניסוי של החברה. בניסוי השתתפו 2260 בני נוער בגיל 12 עד 15. מן הממצאים עלה כי אף צעיר שקיבל את החיסון נגד קורונה של פייזר לא נדבק בנגיף הקורונה. תוצאות אלה הושוו למספר החולים בקבוצת הביקורת. בקרב קבוצת הביקורת הדומה בהרכב הצעירים בה אותרו 18 מקרים של קורונה.

על הבקשה להרחבת מעגל המחוסנים לנוכח התסמינים והתחלואה המועטה בקרב ילדים, קוראים כמאה רופאים בישראל להמנע מכך. הרופאים קוראים שלא לחסן ילדים כיוון שהמחלה אינה מסוכנת עבורם, התחלואה נמוכה, התסמינים עבורם מועטים וההשלכות של החיסון לטווח ארוך טרם נחקרו.

הקורונה בעולם

בישראל חלה ירידה במספר חולי הקורונה. במקביל בעולם ממשיכה הקורונה להתפשט. עד כה אובחנו 135 מליון חולים בעולם. 2.91 מליון איש מתו מהנגיף בעולם.

בברזיל המגיפה מתפשטת למימדים קטלניים. אמש מתו בברזיל מעל 3690 איש מהנגיף. מעל 53 אלף איש אומתו לנגיף. בהודו מתפשטת המגיפה גם כן. מעל 12 מליון איש חלו בהודו ואובחנו. מעל 77 אלף איש אומתו כחולים בהודו רק ביממה האחרונה. קרוב ל800 איש מתו בהודו מהנגיף. גם באירופה ממשיכה המגיפה להתפשט ובמיוחד במרכזה ובמזרחה עם עשרות אלפי חולים חדשים ביום.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן