החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה?

האם החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה? פייזר יצרנית החיסון נגד קורונה הניתן בישראל מצטרפת למודרנה, ומעריכה שהחיסון יעיל נגד המוטציה החדשה.

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמוסדות וארגונים רפואיים
האם החיסון יעיל נגד המוטציה החדש של הקורונה ? צילום: Pixabay fernando zhiminaicela

האם החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה החדשה? פייזר ושותפתה BIONTECH יצרניות החיסון מעריכות שכן. חברת התרופות פייזר העריכה כי החיסון צפוי להיות יעיל נגד וירוס הקורונה המוטנטי המתפשט בעולם . הנגיף החדש מעורר דאגות רבות בקרב הציבור במדינות השונות. הססני חיסונים  מציגים זאת לצד סיכונים מהחיסון, כסיבה נוספת לשקול האם להתחסן נגד הקורונה.

על פי הודעת מנהל חברת BIONTECH החיסון צפוי להיות יעיל גם נגד המוטציה החדשה של הקורונה. זאת בשל זהות משמעותית בחלבונים של הנגיף החדש והנגיף המוכר. אלה אשר כנגדם לומד הגוף להגיב באמצעות החיסון הייחודי נגד קורונה.

בכל מקרה, גם אם יתגלה כי הנגיף החדש עמיד לחיסון, יוכלו חברות התרופות לשנותו במהירות ובקלות רבה. זאת עקב הטכנולוגיה החדשנית ופורצת הדרך שבאמצעותה נוצר החיסון.

הערכות: החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה החדשה של הנגיף

בכך מצטרפת פייזר לחברת מודרנה. מודרנה העריכה היום בהודעתה כי להערכתה החיסון שיצרה יוביל למניעת הידבקות גם בנגיף בעל המוטציה החדשה. נגיף הקורונה עם המוטציה החדשה התגלה בבריטניה ומתפשט לעולם מאז. שיעור ההדבקה שלו גבוה יותר ככל הנראה. טרם נערכו מחקרים בנושא. עם זאת מעריכים כי למרות הדבקתו המשמעותית יותר, יתכן כי תסמיניו גם פחות חמורים.

מודרנה היא החברה שיצרה את החיסון נגד קורונה שהוא חלופי ומתחרה בזה של פייזר. הטכנולוגיה על בסיסה פיתחה מודרנה ופייזר את החיסונים החדשניים דומה.

האם החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה? מדענים רבים בעולם מעריכים כי הזן החדש של קורונה כולל עשרות שינוים גנטיים אך עקב זהות יחסית גדולה לזן המוכר, הוא לא יהיה עמיד לחיסון. עד כה התגלו עשרות זני קורונה עם מוטציות.

גורמים שונים טוענים כי אין די בהודעות פייזר ומודרנה. לטענתם רק בסיום איסוף ממצאים ומחקר נדע האם החיסון לקורונה של פייזר יעיל נגד המוטציה החדשה. מוטציה שמקורה בבריטניה או באפריקה. לטענתם אין עדיין ביסוס אמפירי פייזר יצרנית החיסון נגד קורונה הניתן בישראל מצטרפת למודרנה, ומעריכה שהחיסון יעיל נגד המוטציה החדשה.

דילוג לתוכן