החיסון מגן מהווריאנט ההודי

ממצאי מחקר חדש מצביעים על יעילות של חיסון הקורונה של פייזר ומודרנה כנגד המוטציה ההודית אך בשיעור נמוך יותר בהשוואה לנגיף המקורי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
מימון מחקרים פורצי דרך בנושא נגיף הקורונה. אילוסטרציה: Konstantin Kolosov Pixabay

ממצאי מחקר חדש מצביעים על יעילות של חיסון נגד קורונה נגד הווריאנט ההודי. הממצאים מתייחסים ליעילותו של החיסון נגד המוטציה ההודית ביחס לחיסון של פייזר ומודרנה. המחקר נערך על ידי בית הספר לרפאה באונ' ניו יורק ועדיין לא עבר בחינת עמיתים. עם זאת ממצאיו מעודדים. לפי המחקר התגובה של הנוגדנים בדם של אנשים שכבר קיבלו את החיסון מגיבים נגד הנגיף עם המוטציה שהתגלתה בהודו.

לדברי החוקרים הממצאים מצביעים על תגובה חיסונית של הנוגדנים נגד הווריאנט ההודי. יחד עם זאת התגובה החיסונית כלפי נגיף הקורונה המקורי היא גבוה בהרבה. כלומר יעילות החיסון היא גבוה במיוחד כנגד נגיף הקורונה המקורי. יחד עם זאת מאחר ועדיין קיימת מידה רבה של חפיפה מבנית בין הווריאנט ההודי לקורונה המקורית, החיסון עדין פועל. יחד עם זאת פעילותו אינה חזקה באותה מידה.

יעילות מסוימת נגד הווריאנט ההודי

מידע ראשוני מצביע על כך שנגיף הקורונה בווריאנט ההודי מדבק יותר מנגיף הקורונה "הרגיל". לאור זאת ולנוכח השפעתו והתפשטותו המהירה והקטל שגרם בהודו ארגונים שונים בעולם ובישראל סיווגו אותו כווריאנט מעורר דאגה.

עד כה הביעו מדענים הערכות אופטימיות זהירות ביחס ליעילות חיסונים נגד הווריאנט ההודי. הללו מעריכים כי גם חיסונים אחרים נגד קורונה יהיו יעילים. כך הערכות אופטימיות הובעו לגבי יעילות צפויה של החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון ושל אסטרה זניקה כנגד קורונה.

עד כה התפשטה המוטציה ההודית באופן מהיר וקטלני. בהודו אובחנו עד כה לפחות 25 מליון חולים. הערכות ריאליות הן לגבי מספרים משמעותיים בהרבה. מדובר בעליה של רבע מליון חולים מאובחנים רק ביממה האחרונה. בהודו מתו עד כה מעל 279 אלף איש. מדובר בעליה של 4329 מתים בהשוואה לאתמול.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן