הילינג לטיפול בADHD

כיצד ניתן להעזר בטיפול הילינג להפחתת תופעות הקשורות להפרעת קשב וריכוז ADHD

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
חוזרים ללימודים לאחר חופשת הקיץ הארוכה. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Robert Michael

טיפול הילינג בהפרעת קשב וריכוז ADHD

רבות מדברים על הילדים הנפלאים בני הדור החדש, ה"סובלים" מהפרעת קשב וריכוז ADHD. ליתר דיוק, הסביבה והחברה ובעיקר המורה סובלים מ"ההפרעה" שלהם. יש שיטות רבות בגישה לנושא: למין טיפול יחידני בכיתה, עם חלוקת המשימות לגודל , רמה וכמות הולמים ועד עזרה טיפולית שמחוץ לשעות הלימודים. העזרה ניתנת הן בהכנת שיעורי הבית ורכישת הרגלי למידה, והן באיזון רגשי, מוטורי וחושי.

מטפל הילינג מיומן יתייחס לאזורי המוח השונים של התלמיד המאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז ADHD , כמו גם לכל ההילה והמאפיינים המשתקפים בה – הן הרגשיים, הן המוחיים, מקומו בחברה, בכיתה ובמשפחה.
בהילינג תלת-ממדי אין צורך לפרט את כל המרכיבים האישיותיים ואין צורך לספר מגילות שלמות של יומני חיים. הדברים משתקפים בצורה אנרגטית מרוכזת, וכך גם ייעשה הטיפול.

טיפול ההילינג יכוון לאונות המוח השונות, הימנית, השמאלית, והתיאום ביניהן. ההילינג פותח את הערוצים במוח, מחזק ומרענן את צמתי הסינפסות ואת המעבירים העצביים ועוזר למוח לייצר ערוצים מוחיים חדשים. ההילינג יתייחס לאופן הפעילות השונה של כל אונה, ויחזק את הזרימה המתמדת ביניהן. כמו כן יש לעשות איזון בין המוח הקדמי למוחון. הדבר יוצר תקשורת בין האונות, תקשורת עצמית ומודעות עצמית של הילד או המטופל בכל גיל, ותקשורת שלו עם סביבתו באופן הדדי.

תבנית בסיסית של הטיפול היא סילוק חסמים רגשיים סביב עניין הלימודים, תחושת הכשל או הקושי ותגובת החברה הבית-ספרית לנושא. לעתים יש צורך להתמודד ברגישות רבה גם עם עצם הטיפול , שכן "נמאס" להם, יש להם מטען כבד מעצם הדשדוש סביבם בנושא הלימודים. יש ילדים, שחשים אשמה מכך שהם נופלים לעול על ההורים וגם גורמים להם להוצאות כספיות. במקרים כאלו כדאי שההורה יהיה מודע לכך ויעשה הסכם מיוחד עם המטפל, ובמיוחד אין לדבר על תשלום או לבצעו בנוכחות הילד.

כך לדוגמה, לאחר שלושה טיפולי הילינג תלת-ממדי תלמידה שלא יכלה לעשות אפילו שיעורי בית פשוטים ללא עזרה – עלתה לרמה הנדרשת, עברה להקבצה א' וקיבלה 'טוב מאוד' בכל המקצועות.
לסיום, סוד כמוס עימדי והוא – עירור של תאי מוח חדשים. ידוע לכל, כי האדם נוטה להשתמש בחלק קטן ממוחו – ב-5% – 10% [תלוי איזה מאמר קראתם…], כך שנותרות עוד הרבה חלקות בר במוח, שיש להשקותן ולעבדן על מנת שתהיה צמיחה טובה, יפה ושופעת.

מאת: ד"ר אורנה רחל וינר. לפרטים נוספים.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן