הינשוף של מינרוה-עמנואל ולד

על ספרו של עמנואל ולד "הינשוף של מינרוה- החלטות אסטרטגיות בתנאי אי ודאות"

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: הינשוף של מינרוה- החלטות אסטרטגיות בתנאי אי ודאות

המחבר : ד"ר עמנואל ולד

הוצאת הספרים : ידיעות אחרונות- ספרי חמד

מספר עמודים :171

סוג כריכה: קשה

תחום : ניהול, קבלת החלטות, אימון אישי וקואצ'ינג, פסיכולוגיה, תקשורת בינאישית, שיפוט אינטואיטיבי, סיכונים, מנהיגות, ביטחון

תקציר :

בספר הינשוף של מינרוה, הקרוי על שמו של העוף המיתי שסימל את אלת החוכמה מינרוה, ביתו של זאוס מנסה להציע מבט אנליטי בנושא קבלת החלטות אסטרטגיות, מנהיגות וניהול.
בדומה לחקירת מחדלים פיקודיים של ההנהגה בישראלית במהלך מלחמות ישראל, והשלכות של דילמות ביטחוניות וקבלת החלטות אסטרטגיות, בספריו הקודמים, "קללת הכלים השבורים" ו"הקשר הגורדי", ממשיך המחבר לעסוק גם בספרו הנוכחי בקבלת החלטות ומתבסס על תחומים מדיניים-ביטחוניים, אך מכיוון מעט שונה.
ולד, מתייחס בתחילת הספר להיבטים שונים של החלטות ברמה האינטואיטיבית, החלטות לא וודאיות וחד פעמיות, הוא עוסק בתחומים הרלוונטיים בהקשרים של פאטאליזם ושל דטרמיניזם ומנתח את החשיבה הצבאית בישראל כזאנ'ר ייחודי.
המחבר מתייחס לפרגמנטיזם הישראלי, פרדיגמות, וקבעונות של העדר תבונה ניהולית בהקשר הפיקודי ועוסק בהיבטים של ניהול לקוי תוך עיסוק בתחומים של כשלים פרדיגמטיים, ליקויים בהערכה פסיכולוגית, סיכונים טקטיים, אי ודאות אסטרטגית ועוד.
הספר עוסק  ב"אמנות האסטרטגיה" ובתחומים הנוגעים ל"כישורים אינטואיטייביים ואנליטיים הנדרשים" למנהיגות ביטחונית ומדינית, נושאים בעלי השלכה ניהולית מנהיגותית כללית גם בהקשר העסקי.
הספר מדגיש את חשיבותה של האסטרטגיה כמקצוע ניהול- מנהיגותי, ואת הצורך בתנאי סף אישיותיים, פסיכולוגיים ומנהיגותיים לפרופסיה זו.

דילוג לתוכן