הישראלים סבורים שדיכאון משפיע על תפקוד מיני

ממצאי סקר חדש אודות תפיסות הציבור הישראלי בנושא דכאון

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורפסיכולוגיה
תרופות נגד דיכאון. מקור: ויקיפדיה ברישיון CC3-by-sa. צילום: Tom Varco

הישראלים סבורים שדיכאון משפיע על תפקוד מיני

בחודש נובמבר מציינים בעולם וגם במדינת ישראל חודש המודעות לחרדה ולדיכאון דיכאון וחרדה. לקראת חודש המודעות, נערך סקר בדבר עמדות הציבור בנושא דיכאון. ממצאי המחקר העלו כי מרבית הציבור בישראל סבור שלדיכאון יש השפעה על התפקוד המיני. מעל חצי מהמשיבים סברו כי הם יעדיפו לטפל בדיכאון באמצעות תרופה שאינה כימית אלא ממקור צמחי.

דיכאון הינו תופעה נפשית שכיחה וקיימת חשיבות רבה לטיפול במחלה בכלים פסיכולוגיים ותרופתיים . דיכאון מתאפיין במצב רוח ירוד במשך זמן, חוסר אנרגיה וחיות, אובדן הנאה ועניין בדברים, רגשות תדירים של ערך עצמי ירוד, אשמה, דימוי עצמי נמוך, ומלווה בהפרעות בתיאבון, בעיות שינה, בעיות ריכוז למשך תקופה של 14 יום ומעלה ברצף.

מן הסקר עולה עוד כי 13% בלבד מהמשיבים הצעירים בסקר, סבורים שטיפול תרופתי מספק פתרון לדיכאון, ואילו מעל מחצית הצעירים השיבו שהם יבחרו להשתמש בתרופה לא סינתטית כנגד דיכאון אלא מעדיפים תרופה ממקור צמחי. ממצאי הסקר מעלים כי 14% בלבד מהמשיבים הצעירים חוו בעבר או חווים בעת מתן התשובות לסקר, דיכאון, טופלו או מטופלים בתרופות כנגד דיכאון.
מן הממצאים עולה עוד כי חרף ההבנה בקרב הציבור כי יש לטפל בדיכאון, עדיין ישנו תת-טיפול והימנעות משימוש בתרופות כנגד דיכאון וייתכן שהדבר נובע מחשש משימוש בתרופות סינתטיות שלהן תופעות לוואי.

ממצאי הסקר שפורסמו, כאמור, ביוזמת חברת התרופות רפא אשר משווקת תרופה צמחית לטיפול בדיכאון קל ובינוני שמופקת מתמצית צמח ההיפריקום, התבססו על ניתוח ממצאי תשובותיהם של 505 איש מגיל 18 ומעלה אשר היוו מדגם מייצג.

דילוג לתוכן