הלב הנבון- מדריך הפסיכולוגיה הבודהיסטית

על ספרו של ג'ק קורנפילד "הלב הנבון- מדריך לעקרונות האוניברסליים של הפסיכולוגיה הבודהיסטית"

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: הלב הנבון- מדריך לעקרונות האוניברסליים של הפסיכולוגיה הבודהיסטית

מחבר: ג'ק קורנפילד

הוצאת ספרים: מודן הוצאה לאור

כריכה: רכה

מספר עמודים : 436

תחומים : הלב הנבון, ג'ק קורנפילד, בודהיזם, פסיכולוגיה, רוחניות, אצילות, חמלה, תודעה, אשליית העצמי, קשב, רגשות, מודעות, תודעה, תת מודע, לא מודע, שורשי הסבל, תשוקה וסבל, שפע וטוהר, אשליה, תת מודע, תבונה, חופש, הרפיה, כוונה וקארמה, אימון קוגניטיבי, פסיכולוגיה בודהיסטית, סוגי פסיכולוגיה , גאולה, סלילה, לב, פסיכולוג, פסיכולוגים.

תקציר: בספרו של ג'ק קורנפילד "הלב הנבון– מדריך לעקרונות האוניברסליים של הפסיכולוגיה הבודהיסטית" מציג המחבר את האופן בו ניתן ליישם את הפסיכולוגיה הנרחבת והחומלת הזו בחיינו היום", פסיכולוגיה המבוססת על תורת הבודהיזם. זאת באופן שמאפשר גם לקורא הקשוב וגם לעוסקים בתחום הפסיכולוגיה הקלינית או בתחום רפואת הנפש לקבל מן הפסיכולוגיה הבודהיסטית הבנות, ידע ואפשרויות חדשות שעשויים לשפר, לסייע ולהרחיב את אופן העבודה הטיפולית. זאת באופן "המציג אתגר של ממש לחלקים נכבדים של הפסיכולוגיה המערבית, לגישה החומרנית והצינית, ולייאוש הפושה בתרבות המערבית…" ב"גישה מהפכנית וחיובית לפסיכולוגיה ולחיי האדם בכלל" בדרך המתארת את נושאי האצילות והחמלה, ומגוללת את החזון הבודהיסטי בנושא בריאות התודעה ובריאות הנפש והתודעה. זאת יחד עם הסבר מעמיק המשולב בתיאור קורותיו האישיים של המחבר, של אופן ההתעוררות והרפוי בעזרת "תרגול של קשב ותשומת לב" ובחלקו השלישי של הספר- "התמרת שורשי הסבל"- תיאור אמצעים והתמרתם של "רגשות לא בריאים".

בחלק הרביעי של ספרו "הלב הנבון- מדריך לעקרונות האוניברסליים של הפסיכולוגיה הבודהיסטית" מתאר ג'ק קורנפילד קשת כלים פסיכולוגיים בודהיסטיים, מתרגילים קוגניטיביים, המשך בכוח הדמיה וריכוז וכלה בהתמרה חברתית.
בחלקו האחרון של הספר – הגשמת הלב הנבון, חוקר המחבר את "אפשרויות ההתפתחות הגבוהות ביותר" באמצעות העמקה במונחים כמו הבודהיסאטוה, השקטת התודעה והתמודדות עם האמת. הספר מלווה בתרגילים ובהנחיות מעשיות לקורא, ליישום התובנות המרובות שבו.

דילוג לתוכן