המדינות העמידות לקורונה

מי הן המדינות העמידות ביותר בפני נגיף הקורונה ברחבי העולם והיכן ממוקמת בישראל ברשימת המדינות שהכי טוב לחיות בהן בתקופת הקורונה

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
מדד בלומברג מגלה מיהן המדינות העמידות ביותר לקורונה בזמן המגיפה. צילום: Pixaby Matryx

מדד בלומברג מגלה מי המובילות הטובות בעולם בעמידות בפני הנגיף בימי מגיפת הקורונה. המדד מגלה מיהן המדינות העמידות ביותר בפני נגיף הקורונה ברחבי העולם. והיכן ממוקמת בישראל ברשימת המדינות שהכי טוב לחיות בהן בתקופת הקורונה?

קרוב ל170 מליון חולים אובחנו כחולים בקורונה בעולם. מעל 3.5 מליון איש קיפחו את חייהם עקב המגיפה. בראש טבלת התחלואה ארצות הברית בה חלו מעל 33 מליון איש. עליה של 23 אלף מקרי קורונה מאובחנים ביממה אחרונה. ברזיל ם 16.3 מליון חולים, עליה של 80 אלף חולים מאתמול. אז מיהן המדינות הטובות ביותר לחיות בהן בתקופת הקורונה?. ומהו מקומה של ישראל בטבלת המדינות העדיפות לתקופת המגיפה.

מי המדינות שהכי טוב לחיות בהן בזמן המגיפה?

מדד בלומברג משקלל מגוון פרמטרים בדירוג המדינות העמידות ביותר לתקופת הקורונה. המדד בוחן מספר מקרי קורונה ל100 אלף במהלך החודש האחרון. כמו כן בוחן המדד אחוז מקרי מוות בשל קורונה. עוד בוחן המדד בין השאר את אחוז הבדיקות החיוביות במדינה. כן מבוסס המדד על אחוז המתחסנים מכלל האוכלוסיה.

מן הממצאים של מדד בלומברג עולה כי ישראל היתה ועודנה במיקום הרביעי כמדינה עמידה שטוב לחיות בה במהלך הקורונה. על פי מדד בלומברג ניו זילנד היא המדינה הטובה והעמידה ביותר בפני קורונה. עם זאת אחוז המתחסנים בה נמוך. גם סינגפור שהיתה בחודש שעבר במקום הראשון מצויה בראש טבלת המדינות העמידות לקורונה והיא ממוקמת במקום השני.

במקום השלישי מצויה אוסטרליה ששמרה גם היא על מקומה בטבלה. לאחריה כאמור מצויה ישראל שהשלימה התחסנות של קרוב ל60 אחוז מהאוכלוסיה בחיסון השני.

במיום חמישי מצויה דרום קוריאה שעלתה במיום אחד בדירוג בהשוואה לחודש שעבר. פינלד המובילה מבצע התחסנות עם 24 אחוזים מהאוכלוסיה שהתחסנו, מצויה במיקום השישי בטבלה. זוהי עליה של 3 מקומות בטבלה ביחס לחודש שעבר. מידנות צפון אירופה נוספות עולות במדרג החוד. ביניהן מצויות נורווגיה ודנמרק שאלו במדד למקומות השביעי והשמיני.

לאחריהם שיפור ניכר בעמידותן של מדינות אסייתיות כנגד קורונה. כך סין דורגה במקום תשיעי. זוהי עליה של 3 מקומות ביחס לחודש שעברץ לאחריה הונג קונג במקום העשירי.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן