המוח זיכרון וחשיבה קהאלסה

על ספרו של הדוקטור דהארמה סינג קהאלסה - "המוח- זיכרון וחשיבה"

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהפסיכולוגיה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: המוח- זיכרון וחשיבה
מחבר הספר : דהארמה סינג קהאלסה
הוצאת ספרים: כתר
סוג כריכה: קשה
מספר עמודים : 242

תחום: מוח, זיכרון, הפרעות בזיכרון, בעיות חשיבה, יכולת המוח, חשיבה בהירה, שכל, צלילות שכלית, קוגניציה, יכולת מנטאלית, בעיות זיכרון, הפחתת סטרס, מתח נפשי, לחץ, תזונה בריאה, פעילות גופנית, הזדקנות המוח, זיקנה, תרופות, כושר גופני, הזדקנות , זכרון.

תקציר : ספרו של הדוקטור דהארמה סינג קהאלסה "המוח- זיכרון וחשיבה – כיצד לשפר את יכולות המוח ולהאריך את ימיו" מציע לקורא טכניקה המיועדת לסייע כנגד בעיות זיכרון קלות וקשות, טיפוח זיכרון חד, צלילות ובהירות בחשיבה של המוח, במיוחד עם ההתבגרות והשפעותיה של הזיקנה, העצמת יכולות המוח ושיפור יכולת הלמידה והתפקוד הקוגניטיבי. זאת באמצעות תוכנית הכוללת ארבעה שלבים ובראשם טיפול תזונתי, הפחתת סטרס, כושר גופני ושימוש בתרופות או חומרים לאיזון במקרי הצורך.

בחלקו הראשון של ספרו מתאר ד"ר דהארמה סינג קהאלסה את הממצאים בתחום חקר המוח ובעיות הזיכרון בהקשרים שונים ומתאר את השתית העיונית ל"טיפול להארכת חיי המוח" אותו הוא מציע בספרו. כך הוא עוסק בנושאים הקשורים לקורטיזון, הקשר בין הגוף לנפש, רגשות וביוכימיה ריגשית, מבנה המוח, תפקוד המוח בגיל מבוגר, השפעת הזיקנה וההתבגרות על מוחנו ועל הזיכרון, השפעתה של מחלת האלצהיימר וטיפול בה ועוד.

בחלקו השני של הספר מתאר המחקר את התוכנית המוצעת שלו "להארכת חיי המוח" המיועדת לסייע בהעצמת יכולות שכליות, שיפור הזיכרון וצלילות חשיבתית באמצעות דגש על תוכנית תזונה מתאימה לבריאות מוחית, יסודות טיפול התזונתי, אבות המזון המומלצים ו"תכשירי מרפא טבעיים חיוניים להשגת רמות שיא של תפקוד שיכלי", בקרת מתחים רגשיים, תרגול פיזי גופני ומוחי לשיפור יכולותיו של המוח, שיקום מוחי באמצעות תרגישי גוף- נפש, סוגיות הנוגעות לטיפול תרופתי ועוד.

דילוג לתוכן