המלצות משרד הבריאות לגבי וירוס הקורונה

וירוס הקורונה, הווירוס הסיני המיסתורי, החל להתפשט לאחרונה בעולם. נגיף קורונה שהינו וירוס מאותה משפחה של נגיף הסארס, התפרץ בסין לפני מספר שבועות וגרם למותם של מעל 6 אנשים, הידבקותם של מעל אלפי אנשים במגוון מדינות לפחות וביניהם ארצות הברית, אוסטרליה, יפן, תאילנד ומדינות אסיה נוספות כמו מלזיה, טאיוואן, הונג קונג ועוד. נגיף הקורונה בישראל לא נמצא למרות מספר מקרי חשד.

על פי בדיקת הרשויות בעיר ווהאן אשר בסין נמצא שמקור ההתפרצות של הנגיף היא בשוק של פירות ים ודגים. שוק זה נסגר בתחילת השנה מיד לאחר היוודע על התפרצות הנגיף, יחד עם זאת מאז גבה הנגיף את חייהם של אלפי אנשים והתפשט למקומות אחרים בעולם. בינתיים הנגיף אותר כבר ברחבי העולם ובארגוני הבריאות בעולם חוששים ונערכים להתפשטות הנגיף אל מדינות רבות נוספות וחוששות משיעור התמותה והתחלואה שהוא כלול לעורר לאחר שנגיף הסארס שאליו משתייך הנגיף גבה את חייהם של מעל 700 איש במהלך שנת 2002-2003.

ניתן להרחיב לקרוא מהו נגיף הקורונה – הווירוס הסיני המסתורי המתפשט בעולם, מה חווים אנשים הנדבקים בו ואיך הוא מועבר אולם בקצרה נציין כי מדובר בנגיף מסוג אר אן איי. תסמיניו של הנגיף הינם דמוי שפעת, כמו נזלת ושיעול ודלקת ריאות והוא מועבר בעיקר על ידי מגע או נשימה.

ד”ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות מסכמת את המלצות משרד הבריאות בנושא וירוס הקורונה החדש אשר מתפשט בעולם ומקורו בסין. לדברי הד”ר אניס, משרד הבריאות עומד בקשר עם ארגון הבריאות העולמי, עם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, עם המרכז האירופי לבקרת מחלות על מנת לקבל הערכת מצב מדויקת לגבי הווירוס הסיני הקטלני. הנחיות משרד הבריאות תהינה בהתאם לכך.

במשרד הבריאות הוציאו אזהרות מסע מפני נסיעה לסין ובמיוחד  ליווהאן והנחו בדבר בידוד בית לחוזרים לישראל ממדינות שונות בהן התגלה הנגיף. כמו כן אסר משרד הבריאות על כניסת אזרחי מדינות מסוימות כמו סין אל תחומי מדינת ישראל למניעת הפצת הנגיף.

בנוסף ממליצים במשרד הבריאות לשמור על היגיינה טובה ולהמנע כמובן ממגע עם אנשים שיש חשש שינם חולים במחלה נשימתית.