המלצות משרד הבריאות לקראת גל החום

המלצות כלליות והמלצות לחולים כרוניים ולקשישים לקראת גל החום הצפוי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
הזעה. מקור:ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Dogbertio 14

לקראת גל החום הצפוי- המלצות משרד הבריאות 

בזמן החגים צפויים המוני בית ישראל לצאת לנפוש במגוון פעילויות פנאי. לנוכח גל החום הצפוי מפרסם משרד הבריאות המלצות למניעת נזק בריאותי בעקבות חשיפה לחום כבד הצפוי לפקוד את ישראל בתקופה הקרובה.

המלצות כלליות בנושא הימנעות מחום 

–          מומלץ להמנע מחשיפה לא נחוצה לאקלים חם (בהתאם להודעות בכלי התקשורת המיידעות באשר לעומס החום)

–          רצוי להמנע ממאמץ גופני אינטנסיבי בשעות בהן עומסי החום כבדים. זאת לנוכח מקרי מוות בעקבות ביצוע מאמץ אירובי משמעותי (רכיבה על אופניים וריצה לדוגמה) בזמן עומס חום.

–          יש להצטייד בכמות מים מתאימות ולשתות באופן תכוף לפי עוצמת הפעילות ועומס החום

–          יש להשמר מהשארת ילדים או בעלי חיים בכלי רכב סגורים כפי שארע לאחרונה- נעילה שעלולה להוביל בתוך פחות משעה למותו של ילד הנעול במכונית לדוגמה.

–          מוטב להמנע מטיולים רגליים בזמן שעומס החום כבד

המלצות לאוכלוסיה מבוגרת ולחולים כרוניים

–          מומלץ להמנע ממאמץ בעת עומס חום ואם חייבים לבצע מאמץ כלשהו, יש להרבות בשתייה

–          מומלץ להרבות בשתיית מים גם אם אינכם חשים צמא. יש לוודא כי הקשיש שותה 8-10 כוסות ביממה (אלא אם הומלץ אחרת על ידי הרופא המטפל). מים הוא השתיה המיטבית. מוטב להמנע ממשקאות ממותקים, מוגזים או כאלה המכילים קפאין או אלכוהול.

–          מומלץ לשהות בסביבה ממוזגת בטמפרטורה קרירה של כ-24 מעלות. במידה ובבית אין מיזוג אוויר, מומלץ לעבור למשך שעתיים לפחות ביום למקום ממוזג – בבית קרובים או אף מקום ציבורי ממוזג.

–          מומלץ לפנות באופן מיידי לקבלת טיפול רפואי, במידה וקיים חשש להתייבשות, תשישות חום או מכת חום שלך או של זולתך. ניתן לאבחן סימנים לכך על ידי ירידה בעירנות, בלבול או ירידה בתפקוד שלא היתה לפני כן או סימנים כמו בחילות, סחרחורת, חום או חולשה קשה.

דילוג לתוכן