הממשלה אישרה תרופות חינם לניצולי שואה

הממשלה אישרה תרופות חינם והטבות לניצולי שואה בתכנית מקיפה בעלות של מילארד ש"ח

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחינוך, חברה, משפט
שואה: חלק מגופות אסירים ממחנה הריכוז נורדהאוזן שהומתו ע

הממשלה אישרה : ניצולי שואה שעלו אחרי 1953 יזכו להטבות כמו דומיהם שעלו לפני שנה זו . ההטבות בסך כמילארד ש"ח הוכרזו בשיבת הממשלה אתמול לרגל יום השואה היום

על פי החלטת הממשלה, במסגרת תכניותיהם של משרד הרווחה ומשרד האוצר, לסייע לניצול השואה, יזכו ניצולי שואה לזכויות ובהן תרופות חינם, קיצבאות מוגדלות, וכן השוואת תנאי הניצולים שעלו למדינת ישראל לאחר שנת  1953 לתנאים זהים לאלה של ניצולי מחנות העבודה וההשמדה  שעלו לישראל לפני 1953. הטבה זו לניצולי השואה עולה כדי סכום של כמילארד שקלים.

בהודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה נאמר : "אנחנו מציינים הערב את פתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. מדינת ישראל מתייחדת עם זיכרונם של שישה מיליון קורבנות השואה. ההבדל המרכזי בין חוסר הישע של היהודים בזמן השואה למצבם של היהודים היום הוא בכך שהיום יש לנו מדינה ריבונית חזקה, עם צבא חזק שיכול להגן עלינו ומגן עלינו נגד מבקשי נפשנו.

בראש רשימת מבקשי נפשנו נמצאת איראן, שמצהירה על כוונתה להשמידנו. בנוסף לניסיונה להתחמש בנשק גרעיני, איראן מחמשת, מממנת ומאמנת את החמאס וארגוני הטרור האחרים שנמצאים על גבולותינו. החמאס מכחיש את השואה תוך כדי ניסיונות לייצר שואה נוספת על ידי השמדת מדינת ישראל. עם אותו חמאס בחר אבו מאזן לכרות ברית בשבוע שעבר. במקום להצהיר הצהרות שמיועדות להפיס את דעת הקהל הבינלאומית, אבו מאזן צריך לבחור בין הברית עם החמאס, ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל ומכחיש את השואה, לבין שלום אמת עם ישראל. אנחנו מקווים שהוא יסתלק מהברית הזו ויחזור לנתיב השלום האמיתי".

"הממשלה צפויה לאשר היום את הצעת שר האוצר ושר הרווחה לתוכנית לאומית לסיוע לניצולי השואה. בנוסף, יציג השר לאזרחים ותיקים את המיזם למיצוי הזכויות של ניצולי השואה. מוטלת עלינו חובה מוסרית לדאוג לכך שניצולי השואה בינינו יחיו את שארית חייהם בכבוד ובברכה. מוטלת עלינו אחריות לאומית עליונה למנוע שואה נוספת, נעשה את שני הדברים".

דילוג לתוכן