הממשלה תקים תאגיד גריאטרי פסיכיאטרי

משרד האוצר ומשרד הבריאות יקימו תאגיד לבתי חולים גריאטרים ובתי חולים לבריאות הנפש כדי להגדיל את השירות הרפואי הציבורי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהמוסדות וארגונים רפואיים
מגדל האשפוז בבית החולים איכילוב- המרכז הרפואי תל אביב. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

משרדי הממשלה יקימו תאגיד גריאטרי פסיכיאטרי ממשלתי לבתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים הגריאטריים על מנת להגדיל את השירות הרפואי ציבורי לאוכלוסיית ישראל.

משרד הבריאות ומשרד האוצר הקימו את התאגיד באופן ש"יאפשר לשמר את כוח האדם הרפואי, הסיעודי והפארא-רפואי בתוך המרכזים הרפואיים הממשלתיים – הציבורים". במשרד הבריאות מקווים כי באופן זה ימשיכו לעסוק בשירותי רפואה ציבוריים בתוך בתי החולים הממשלתיים עצמם גם לאחר שעות הפעילות המקובלות.

משרד הבריאות והאוצר הודיעו על הקמת התאגיד לבתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים הגריאטרים היום תוך הכרזה של הממונים על הנושאים בהם שר האוצר משה כחלון שחתם היום על אישור הקמתו של התאגיד שבירך בציינו כי: " בשנים האחרונות אנחנו מובילים מדיניות כלכלית-חברתית שמטפלת באוכלוסיות האלו שבמשך שנים הוזנחו, בזכות שיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות וסגן שר הבריאות. הקמת התאגיד תאפשר את התשתית הכלכלית היציבה הדרושה לטיפול טוב יותר בחולים."

הדוקטור אורלי ויינשטיין, מנהלת חטיבת המרכזיים הרפואיים הממשלתיים ציינה כי הכרזה זו הינה מהלך אסטרטגי חשוב ביותר עבור  המטופלים בישראל כיוון שבעקבות זאת יוכלו המטופלים "לקבל שירותי רפואה ציבורית מעולים מהרופאים, האחיות, והעובדים הפארא-רפואיים הטובים ביותר שיש במערכת הבריאות. היא מדגישה כי "התאגיד יפתח בפני בתי החולים האלו את עולם החדשנות, הסטארט אפ וההייטק הרפואי ואף יאפשר את העמקת המחקר בתוך כותלי בתי החולים הממשלתיים".

יעקב ליצמן סגן שר הבריאות ברך את שר האוצר על העשייה המשותפת וציין כי מדובר במהלך ש"יקדם את תשתיות בריאות הנפש והאוכלוסייה הגריאטרית ביתר שאת. בטוח שבעתיד הקרוב נראה את הפירות של התאגיד המשותף לטובת אוכלוסיות אלו".

משרדי הממשלה יקימו תאגיד גריאטרי פסיכיאטרי ממשלתי לבתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים הגריאטריים באופן שהמרכז הרפואי איכילוב והפרופסור רוני גמזו, ירכזו את עבודת התאגיד החדש תחת חסותם. במשרד הבריאות ציינו עוד כי הקמתו של התאגיד מהווה חלק מהפיכת המרכזים לבריאות הנפש לדומים לשאר המוסדות ויאפשרו להם לתת שירותי מרפאה אחר הצהריים. לתת שירות ציבורי טוב בתחום הגריאטריה והפסיכיאטריה, ולהוות גם חממת רעיונות מחקריים בעולמות התוכן הרלוונטיים לציבור.

דילוג לתוכן