הנדסה גנטית לתאי הדם הלבנים נגד סרטן

מדענים אמריקאים הדגימו במחקרם כיצד הנדסה גנטית יכולה להפוך את תאי הדם הלבנים מסוג T לאפקטיביים יותר נגד סרטן

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רפואת מומחיםסרטן
שינוי גנטי בDNA של תאי דם לבנים מסוג T לטיפול חדשני במילת הסרטן. צילום: Pexels-Thisisengineering

תגלית פורצת דרך: מדענים הינדסו תאי מערכת חיסון באופן גנטי למלחמה יעילה יותר בגידולים סרטניים. מדענים אמריקאים הדגימו במחקרם כיצד הנדסה גנטית יכולה להפוך את תאי הדם הלבנים מסוג T לאפקטיביים יותר נגד סרטן. חוקרים מהנדסים גנטית את תאי הדם הלבנים מסוג T להלחם בסרטן. החוקרים ערכו שינויים מבניים בDAN של תאי הדם הלבנים מסוג T. זאת באופן שמאפשר כניסה יעילה יותר של התאים לתוך גידולים סרטניים.

המחקר נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת מיניסוטה. הממצאים ראו אור ככתב העת היוקרתי Nature Communications.

ממצאי המחקר יאפשרו להשתמש בטיפולים ייחודיים אלה במקום טיפולי אימונותרפיה. מדובר בסוג חדש של טיפול שאינו כימותרפיה, טיפול ביולוגי או הקרנות. מדובר בטיפול שהוא שונה מאימונותרפיה בו מעוררים את מערכת החיסון של המטופל לפעול כנגד סרטן. בטיפול זה מתבצעת הנדסה גנטית של תאי מערכת החיסון במחוללת שינוי באופן פעילות התאים.

חיזוק מערכת החיסון

טיפול אימונותרפי הוא טיפול מכוון סרטן. טיפול ממוקד זה מתווך באמצעות תהליכים ביולוגיים של מערכת החיסון ולא באמצעות תרופות כימיות שפוגעות בסרטן וגם בתאים נוספים בגופנו. טיפולים ביולוגיים אימונותרפיים כוללים חומרים, תרופות ביולוגיות שפועלות על מולקולות סרטניות, נוגדנים להפעלת מערכת החיסון או שפעול תאים .

קיימים טיפולים ביולוגיים אימונותרפיים נוספים לצד זה. לדוגמה טיפול אימונותרפיים בBCG, טיפול בתאים כימריים CAR T CELLS. בטיפול בתאי T כימריים הרופאים מעבירים את תאי T שבגוף החולה הנדסה גנטית. זו מאפשרת לאותם תאי T של מערכת החיסון ליצור קולטנים שתוקפים את הסרטן. טיפול זה מוצע בעיקר לסרטן כמו לוקמיה ולימפומה.

לצד זה מפתחים מדענים מגוון דרכים להתמודדות עם סרטן. או  לדוגמה שימוש בטכנולוגיות שונות לפיתוח חיסונים כנגד סרטן.

מקורות מחקריים:

Erdem D. Tabdanov, Nelson J. Rodríguez-Merced, Alexander X. Cartagena-Rivera, Vikram V. Puram, Mackenzie K. Callaway, Ethan A. Ensminger, Emily J. Pomeroy, Kenta Yamamoto, Walker S. Lahr, Beau R. Webber, Branden S. Moriarity, Alexander S. Zhovmer, Paolo P. Provenzano. Engineering T cells to enhance 3D migration through structurally and mechanically complex tumor microenvironments. Nature Communications, 2021

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן