משרד הבריאות מרחיב הנחיות בידוד לחוזרים מהמזרח

משרד הבריאות מרחיב את הנחיות הבידוד מפני נגיף הקורונה גם לחוזרים מתאילנד ומדינות נוספות וגם למי שלא סובל מתסמינים או היה במגע עם חולה קורונה

משרד הבריאות מפרסם הנחיות חדשות לאנשים החוזרים מהמזרח, גם משהיה קצרה, וגם למי שלא היה חשש שהיה במגע עם חולה בנגיף הקורונה. זאת עקב עליה במספר מקרי חולי קורונה שהתגלו במדינות סמוכות לסין ובהן תאילנד. על פי ההחיות החדשות של משרד הבריאות יורחב בידוד הבית מחשש לוירוס הקורונה החדש נוביד 19, גם לחוזרים למי שחוזרים מ-4 מקומות בנוסף לסין:

תסמיני הידבקות בווירוס. אילוסטרציה: Pixabay by Mojca Mojpe
תסמיני הידבקות בווירוס. אילוסטרציה: Pixabay by Mojca Mojpe
  1. הונג קונג
  2. מקאו
  3. סינגפור
  4. תאילנד

תוקף ההחלטה של משרד הבריאות מתייחס לאנשים שנחתו וינחתו בישראל החל מיום ראשון האחרון 16.2.2020 ולאחריו. הבידוד עליו הורה משרד הבריאות אינו חל על מי שהיה במקומות בתאילנד, מקאו, סינגפור, הונג קונג ותאילנד במסגרת טיסת המשך -טיסת קונקשן.

במשרד הבריאות מדגישים כי “היכולת שלנו למנוע את התפשטות המחלה בישראל תלוי בשיתוף הפעולה שלכם ובכך שתפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות” ומציינים כי “הבידוד הוא חובה! בנוסף – יש להירשם באתר משרד הבריאות או לדווח למוקד הטלפוני – 5400*. הנחיות וטופס דיווח עצמי על בידוד בית.

מה עושים אם חזרתם מהמזרח הרחוק ממדינות אלה אלה ואתם מרגישים לא טוב? על פי הנחיות משרד הבריאות יש להודיע מודיעים מראש למרפאה או לחדר המיון לפני שמגיעים לבדיקה. מכסים את האף והפה במסכה או בבד זמין אחר ולא מגיעים בתחבורה ציבורית.

הימנעות מנסיעה למדינות באסיה

לצד הנחיות חדשות אלו לבידוד של השבים ממדינות נוספות מציינים במשרד הבריאות כי אם אין נחיצות לכך, על מי שמתעתד לנסוע לאסיה, לשקול נסיעה למדינות תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. זאת בנוסף לסין שלגביה הוצאה אזהרת מסע, בשל התחלואה הרבה בה בנגיף. לאחרונה הרחיב משרד הבריאות את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מהיעדים שצויינו לעיל. על פי ההגדרה החדשה, אדם שעונה על אחד משני הקריטריונים הבאים:
1. אדם אשר שהה במגע הדוק עם חולה מאומת או
2. אדם אשר שהה באחד מהיעדים שצויינו
ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו: , שיעול, חום מעל 38 מעלות, קושי בנשימה או סימפטום נשימתי אחר.

אדם העונה על הנ”ל נדרש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד וכן כמובן להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

במשרד הבריאות חוזרים ומדגישים כי אדם ששהה באחת מהמדינות הבאות: סין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו, במהלך השבועיים האחרונים והופיע אצלו אחד מן הסימפטומים הללו, נדרש לגשת למרפאה או בית חולים: שיעול, קושי נשימתי או סימפטום נשימה כלשהו, חום מעל 38 מעלות. גם במקרים כאלה יש להודיע בתיאום מראש על ההגעה, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד והימנעות ממגע עם הסובבים, יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית על מנת להימנע מהדבקה בקורונה וסיכון לציבור, ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

סרטון חדש משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה

משרד הבריאות פרסם לציבור סרטון חדש ביחס לנגיף הקורונה בכדי לעצור את התפרצותה, דרכי מניעת הידבקות והנחיות: