הנחיות חדשות למגפת הקורונה

מגבלה על שימוש במתקני שעשועים. תבוטל המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר אפשרית תוך שמירת מרחק. יתאפשר בידוד ביתי לשבים מחו"ל. 

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהרפואה מונעת
איסור על משחק בגני שעשועים. צילום: Pixabay klickblick Elisa

הקלות רבות להתנהלות הציבור בשעת משבר מגפת הקורונה בישראל פורסמו לאחרונה לגבי המותר והאסור. לצד זה, היום מתפרסמות תקנות חדשות של הממשלה : נותרת מגבלה על שימוש במתקני שעשועים אך תבוטל המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר אפשרית תוך שמירת מרחק. יתאפשר בידוד ביתי לשבים מחו"ל. משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו כי הממשלה אישרה שינויים בתקנות שעת חירום, וכן החלטת ממשלה לתקצוב 6 מליון ש"ח להשבת ישראלים מחו״ל.

הנחיות חדשות למגפת הקורונה

התיקונים שבוצעו לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות)(תיקון) קובעים מספר הנחיות, הקלות ומגבלות. להלן השינויים:

  • ביישובים שמרבית התושבים מוסלמים – עסקים יסגרו בערב ברמדאן. התקנה קובעת הגבלת פעילותם של עסקים וחנויות בשעות הערב בתקופת הרמדאן, ביישובים שמרבית תושביהם מוסלמים, תיעשה מעתה רק ביישובים שהוכרזו כ"אזור מוגבל".
  • ניתן לשהות בפארקים וגנים ציבוריים ובמתקני כושר. לא במתקני שעשועים. על פי החקיקה הממשלתית תבוטל המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר תתאפשר תחת שילוט של הרשות המקומית בדבר הצורך בשמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות. יובהר כי עדיין קיימת מגבלה על שימוש במתקני שעשועים המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר.
  • פטור לחבישת מסכת הגנה לאף ולפה בטיפול נפשי לחסר ישע. הממשלה קבעה כי יהיה הפטור מחבישת מסכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של 3 מטר, זאת בנוסף לפטור דומה שכבר ניתן בטיפול בקטין.

בידוד בבית במקום חובת מלונית

הממשלה תיקנה את תקנות שעת חירום (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה) באופן מאפשר מעתה את ההתנהלות הבאה:

  • חוזרים מחו"ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין (כמו דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים בבית), יורשו לקיים את הבידוד בביתם או במקום מתאים אחר העומד לרשותם. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו.
  • שבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.
  • אדם שחוזר מחו"ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות הגנה, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית.
  • אדם שייפר את חובת הבידוד או שייסע בתחבורה ציבורית ייקנס ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.

על פי הודעת משרד הבריאות "האכיפה תתוגבר והמשטרה תאכוף ותוודא את בידוד הבית של השבים מחו"ל ותיעזר לצורך כך גם במפקחי רשות האוכלוסין וההגירה". התקנה בתוקפה עד ליום ג׳, 19 במאי 2020.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן