הנחיות לגבי הידבקות בוירוס קורונה

חושש שנדבקת בוירוס הסיני ? כיצד לזהות זאת ומה ההנחיות לפעולה במקרה חשש להידבקות בוירוס הקורונה

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמוסדות וארגונים רפואיים
הידבקות בנגיף הקורונה. אילוסטרציה: Raman Talpada Pixabay

האם נדבקתם בנגיף הקורונה ? ומה לעשות כדי לברר האם חליתם בוירוס הקורונה ? משרד הבריאות הישראלי מצטרף לארגוני בריאות במדינות שונות בעולם ומפרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין. ההמלצות של משרד הבריאות לגבי הידבקות בוירוס קורונה תקפות בישראל אולם כמובן שמן ההגיון לפעול באופן דומה אם חליתם במחלה נשימתית שמעוררת בכם חשד לוירוס הקורונה גם במדינות אחרות בהם אתם מבקרים או מתגוררים ובמיוחד באזורים אליהם התפשטה מחלת הקורונה ביתר שאת.

הנחיות כיצד לפעול במקרה חשש להידבקות בוירוס קורונה

על פי הנחיות משרד הבריאות לגבי הידבקות בוירוס קורונה אדם שחש תסמינים של מחלה המתאפיינת בהופעתה בדרכי הנשימה כלומר מחלה המלווה בחום ו/או שיעול יפעל באופן הבא:

  • לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון.
  • לדווח כבר בכניסה למרפאה או לחדר מיון לפקיד הקבלה או לאחות על סמני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב-14 יום טרם הופעת סמני המחלה. להודיע טלפונית במידת האפשר את צוות המיון, שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או להודיע לרופא המטפל בקופת החולים.
  • להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית כדי למנוע הדבקה המונית
  • לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בד זמין אחר עד שמתבצעת בדיקת הרופא.

משרד הבריאות חוזר ומחדד את ההמלצה "להימנע מנסיעות למחוז חוביי בסין. יש לשים לב כי אזורים רבים בסין נסגרו לכניסה. המשרד מצוי בקשר הגופים הבינלאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא, מקיים התייעצויות שוטפות ויעדכן את הציבור בהתפתחויות.

תסמיני וירוס הקורונה – כיצד לגלות האם נדבקתי בנגיף הקורונה ?

איך כדאי להתנהל אם אנחנו חושדים שנדבקנו בוירוס הקורונה ? כיצד כדאי לנהוג במקרה של הופעת וירוס הקורונה בישראל ? אדם החושד בהידבקות בוירוס קורונה צריך לפנות אל גורם רפואי מטפל כמו קופת חולים או בית חולים בהקדם ולהודיע על כך מיד לגורם המקבל אותו במרפאה או במיון ואם ניתן להודיע טלפונית על כך. אדם זה מתבקש לעטות מסיכת מגן ולהימנע מהגעה בתחבורה ציבורית. יחד עם זאת יש לשים לב שלא כל אדם הלוקה בשפעת או וירוס נשימה הינו חולה בקורונה אם לא היה בחו"ל לדוגמה או לא היה במגע עם אנשים שיכולים להגיע ממדינות בהן נפוצה מחלת וירוס הקורונה.

חשוב לנקוט בצעדים שונים כדי לטפל במקרה חשד להדבקה ולנקוט בפעולות שעשויות לסייע לנו להימנע מהידבקות בווירוס קורונה. יחד עם זאת חשוב להיות מודעים וזהירים ולהבין כיצד להיזהר ולמה להיות עירנים. אז מה הם סימפטומי וירוס הקורונה ? מה הם התסמינים של מי שלוקה בקורונה על מנת לדעת אם לחשוב בתסמינים כסימני מחלת קורונה הנגרמת מהנגיף סיני החדש ? תסמיני הקורונה דומים לסימפטומים של וירוסים כמו שפעת וכוללים גם חום ושיעול ובעיות נשימה. במשרד הבריאות אומרים שבלתי אפשרי "להבדיל בבדיקה קלינית בין הדבקה בנגיף הקורונה החדש לבין מחלות נשימתיות רבות אחרות. במקרים חמורים, המחלה עלולה להוביל לדלקת ריאות קשה, לתסמונת נשימתית חמורה, ולאי ספיקת כליות”. אלה הם תסמיני מחלת קורונה:

  • חום גוף גבוה
  • שיעול
  • הפרעות בדרכי הנשימה כמו נזלת וגרון כואב
  • תחושת חולי ותשישות האופיינית למחלות חום
  • יש דיווחים באשר לווירוס הקורונה לגבי תסמינים כמו כאב גרון ואף כאב ראש

איך נדבקים בנגיף הקורונה?

ההידבקות בוירוס קורונה דומה להידבקות בשפעת או התקררות או לדלקת ריאות: הידבקות בנגיף קורונה החדש – הווירוס הסיני מתרחשת במספר דרכים:

  • ההידבקות בנגיף הקורונה – הווירוס הסיני נעשית על ידי שהיה בסמיכות לאדם חולה בוירוס והידבקות ממנו דרך מגע ישיר או עקיף עם הפרשותיו כלומר מגע גוף ובייחוד מגע של רקמות רטובות ובהן האף, הפה ועיניים כלומר דהיינו דרך נשימה של הפרשות ממערכת הנשימה של חולה קורונה.
  • ההידבקות בנגיף הקורונה יכולה להתרחש גם על ידי מגע שאינו מגע ישיר אלא על ידי שהיה בחלל לא מאוורר שבו היה אדם חולה שהתעטש או השתעל למשל שהיה ברכבת או במרפאה בה היה אדם חולה בקורונה.
  • הידבקות בקורונה יכולה להיות גם לאחר שאדם נוגע בחפץ או משטח שעליו יש הפרשות רוק או נזלת של של אדם חולה בקורונה.

 

 

דילוג לתוכן