הסכם בין חברת תרופות והטכניון יוביל לפיתוח תרופות נגד סרטן

הסכם שיתוף פעולה בין חברת תרופות הודית והטכניון עשוי להוביל לפיתוח תרופה חדשה נגד סרטן

משפחה חדשה של תרופות אונקולוגיות תפותח במסגרת הסכם חדש לשיתוף פעולה בין חברת התרופות ההודית סאן פארמה (Sun Pharmaceutical Industries) והטכניון. תהליך הפיתוח, שיתבסס על ממצאים חדשים ממחקרים של חתן פרס נובל פרופסור-מחקר אהרן צ’חנובר, ד”ר גילה מאור ופרופסור עופר בינה, יוביל על פי ההערכות ליצירת תרופות אנטי-סרטניות חדשות. המחקר הפרה-קליני מומן עד כה על ידי ד”ר אלפרד מאן.

“ההסכם החדש בין סאן פארמה לטכניון מעורר בנו תקוות גדולות,” אמרו הפרופסורים צ’חנובר ובינה. “אין לנו ספק ששיתוף פעולה זה יאיץ את המחקר שלנו. שקלנו כמה חלופות לשיתוף הפעולה הזה, אבל מעמדה של חברת סאן פארמה בשוק, ומחויבותה ארוכת הטווח, הפכו אותה לשותפה המועדפת. הטכניון מרוצה מאוד מן ההסכם, שיקדם את הפרויקט שלנו באמצעות תהליך פיתוח פרה-קליני. שיתוף הפעולה הזה הוא דוגמה מצוינת לאינטראקציה חיובית בין תגלית אקדמית לחברות הפרמצבטיקה, ולשינוי העצום שיכולים מוסדות אקדמיים לחולל בפיתוח מוצרים חדשים שיסייעו למטופלים ברחבי העולם. אנו סמוכים ובטוחים כי הסכם זה מסמן את תחילתו של קשר פורה וארוך טווח בין הטכניון לחברת סאן פארמה.”

“הסכם זה הוא חלק ממכלול של יוזמות שסאן פארמה נוקטת במטרה להרחיב את ספקטרום המוצרים שלה,” אמר קירטי גנורקר, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בסאן פארמה. “שותפויות עם מוסדות מחקר עצמאיים, בעיקר עם מוסדות מובילים כמו הטכניון, מועילות לשני הצדדים, והן הדרך הטובה ביותר שלנו להוביל לשוק מוצרים חדשניים העונים על צרכים רפואיים שלא מצאו מענה עד כה.”

סאן פארמה היא החברה החמישית בגודלה בעולם בענף התרופות הגנריות, והגדולה ביותר בהודו בענף זה.

T3 חברת המסחור של הטכניון – היחידה לפיתוח עסקים של הטכניון (Technion Technology Transfer – T3) פועלת במסגרת מוסד הטכניון למחקר ופיתוח ואחראית על מסחורו של הקניין הרוחני שמקורו בטכניון וזאת תוך הגנה על קניין זה.

היחידה מנהלת אחזקות בכ- 60 חברות פעילות. במהלך שלוש השנים האחרונות, גייסו חברות הפורטפוליו של הטכניון, מעל 150 מיליון דולר. כיום, פורטפוליו הפטנטים למסחור של הטכניון עומד על למעלה מ-400 משפחות פטנטים. בשלוש השנים האחרונות הוקמו במסגרת היחידה כ-20 חברות חדשות.