“הסכנה -שיכולים להיות חפים מפשע שעוברים עוול גדול ואינם מסוגלים להגן על עצמם”

על הקמפיין כנגד מטרידים : עו”ד תמי אולמן, בכנס שנת המשפט בנוגע לתלונות על הטרדות מיניות מלפני שנים רבות: מוטרדת מהעובדה שנשים מחליטות לומר דברים כנגד אותם מטרידים שהטרידו אותם לפני 30 ו-40 שנה – ובכיכר העיר תולים אותם ועושים להם שיימינג

*לדבריה של עו”ד אולמן, יו”ר ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, הסכנה הגדולה נובעת מכך שיכולים להיות אנשים חפים מפשע שעוברים עוול גדול ואינם מסוגלים להגן על עצמם. דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה פרופ’ גזל-איל אמר בתגובה: “ההשלכות של הקמפיין METOO על התפיסה החברתית של החומרה של המעשים היא כל כך גדולה וכל כך חשובה כך שהתועלת שלו גדולה”*

“כאשר נשים קמות בבוקר ומחליטות לומר דברים כנגד אותם מטרידים שהטרידו אותם לפני 30 ו-40 שנה, לפעמים 15 שנה – אני מוטרדת מהעובדה שבכיכר העיר תולים אנשים ועושים להם שיימינג, גורמים להם לאבד צלם אנוש, גורמים להם לאבד את עבודתם, את חבריהם”, כך אמרה היום (יום ה’) עו”ד תמי אולמן, יו”ר ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין במושב הפתיחה של כנס שנת המשפט של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

לדבריה של עו”ד אולמן, היא מוטרדת מכך שתלונות כאלה, שמקבלות תהודה ברשתות החברתיות, עלולות לפגוע גם בחפים מפשע. “הפתיחות הזו והנכונות הזאת ללכת לתקשורת ולפייסבוק ולכל מיני אתרים ולמרוח שם מעשים שאולי נעשו אבל שאולי לא נעשו… איזה עוול יכול להיגרם לאותו אדם שלא עשה שום דבר. לך תוכיח בשלב הזה, לאחר שפיטרו אותך מהעבודה, לאחר שאמרו לך לא לבוא לאירועים חברתיים, שאתה לא אשם. זה מטריד אותי כי זה יכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, שיימצא את עצמו מרוח בפייסבוק. כולנו יישרי דרך כל עוד לא מרחו אותנו באתרים וברשתות”. לדבריה, מונחת כיום הצעת חוק שלפיה בהרכבי תיקי אונס ועבירות מין תהיה חייבת לשבת אישה. “אם אנחנו קוראים את המפה נכון, ארגוני הנשים גורמות לנו לעיוות בחשיבה המשפטית. מישהו יכול לחשוב על כך שהרכב של גברים לא יכול לשפוט בעבירות של אינוס?”.

דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה, פרופ’ אורן גזל-איל, שהשתתף גם הוא במושב הפתיחה, התייחס לדבריה ואמר, “קמפיין METOO – ייתכן ובמקרים מסוימים הוא גם פוגע באנשים שלא עשו כלום. אבל ההשלכות שלו על התפיסה החברתית של החומרה של המעשים היא כל כך גדולה וכל כך חשובה שאני חושב שהתועלת שלו גדולה”.