הפחתת כאבים כרוניים בדרכים טבעיות

רפואה משלימה: דרכים טבעיות להפחתת כאבים כרוניים

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
תבלינים, צמחים, אבקות, תוספים טבעיים וצמחי מרפא. צילום: מערכת פורטל הדוקטור- בריאות ורפואה.

שיטות טבעיות להתגבר על כאבים כרוניים

יש סיבות רבות הגורמות להתפתחות ולהתמשכות כאבים כרוניים. בניגוד למה שרבים חושבים, כאבים כרוניים לא נוצרים בשרירים, עצמות ומפרקים אלא בעצבים או במוח. כך, צריכת מזונות, צמחי מרפא ותוספי מזון העוזרים למערכת העצבים עשויה להיות חלק מן הפתרון לבעיה. בנוסף, לעיתים קרובות נדרשים גם טיפולים נוספים כמו כירופרקטיקה, שיאצו, דיקור או רפלקסולוגיה כדי להתגבר על הכאבים. יסקרו בזאת מספר צמחי מרפא ותוספים שעוזרים.

  • קליפת עץ ערבה – צמח זה מוכר כבר אלפי שנים. הוא מכיל חומר בשם סיליצין המשכך גם כאבים כרוניים. החומר המצוי בו דומה לאספירין, אבל הוא טבעי ונטול תופעות לוואי.
  • כורכום – זהו אחד מן הצמחים היותר יעילים לטיפול במצבים דלקתיים. אין דומה לו ביכולתו לשכך כאבי ארטריטיס, גאוט, מחלות אוטואימוניות, כאבים עצביים ברגלים ולטפל במצבים דלקתיים נוספים. הוא עשוי לעזור לטיפול במחלות רבות בהן יש תהליך דלקתי. כאשר נוטלים את התבלין כורכום, יש לקחת במקביל כמות מה של פלפל שחור – חומר זה עוזר להפעיל את הכורכומין המצוי בתבלין הגולמי של הכורכום.
  • קאוה קאוה – מקורו של צמח זה באיי האוקיאנוס השקט. צמח זה עוזר לטיפול בכאבים וגם משפר מצב רוח.
  • סקולקפ – הצמח יליד אמריקה הצפונית. הוא מוכר כבר יותר מ- 200 שנה כצמח העוזר לשיפור מצב רוח, נגד מתחים ונגד כאבים. בסין יש צמח מרפא מקורב אליו ושם מטפלים איתו במצבי אלרגיה, בעיות נפשיות, כאבי ראש וגם בסרטן. שני מיני צמחים אלו טובים מאוד ביחד כנגד כאבי שרירים.
  • וולריאנה – גם לצמח זה יש היסטוריה ארוכה כצמח משכך כאבים. אם לוקחים אותו ביחד עם סקולקפ, הוא גורם להרפיה ועוזר נגד מצבי מתח נפשי, שגורמים לעיתים קרובות לכאבים. הצמח עוזר גם נגד דיכאון, כאבי שרירים ומרפקים וכאבי ראש.
  • ציפורני השטן – צמח זה, יליד אמריקה, עוזר נגד ארטריטיס וכאבי גב תחתון, ברכיים ומרפקים. בגרמניה הוא נמכר כתרופה ללא מרשם. לצמח מרפא זה לא נמצאו תופעות לוואי. מבחינת תועלתו, הוא יכול להחליף תרופות נוגדות דלקות, לא סטרואידליות, כמו אצטמינופן ואיבפרופן – משככי כאבים תרופתיים אשר להם יש תופעות לוואי.
  • מגנזיום – כתוסף מזון, הוא ניתן במסגרת של טיפול טבעי. הוא יעיל מאוד נגד כאבי שרירים, התכווצויות שרירים ועוזר לפעולת המוח. מחסור בו גורם לכאבים והתכווצויות שרירים. כאשר נוטלים אותו, יש לצרוך גם כמות שווה של סידן, עדיף בצורת קוראל קומפלקס.
  • .SAMe – S-אדנוזיל-L-(מטיונין) זהו חומר טבעי המצוי בכל תא בגוף. הוא ידוע ביכולותיו כנוגד דלקות ומשכך כאבים. הוא עוזר נגד נוקשות שרירים, מפחית נפיחות ועוזר גם לבנייה מחודשת של סחוסים. הוא עוזר בטיפולים נגד פיברומיאלגיה, דלקת הכסת, טנדוניטיס, כאבי גב תחתון ודיכאון.
  • ויטמין D – מחסור בו קשור למרבית המחלות הכרוניות ובכללן כאבי שרירים. במחקר שפורסם בשנת 2009, נמצא שאם בגוף יש כמות מספקת של ויטמין זה, הגוף מפריש כמות כפולה של משככי כאבים יחסית למה שיש אצל אלו שרמת ויטמין D בגופם נמוכה. כדי לא להגיע למחסור בו, חשוב להיחשף לשמש, בצורה מבוקרת, ובמקביל אפשר לצרוך ויטמין D בטיפות, כ-6000-8000 יחב"ל ליום, עם כמות מספקת של ויטמין 2K.

מקור והרחבה

Herbal Remedies for Natural Pain Relief. Don't want to turn to drugs for pain management? Find out how to get all-natural relief. By Juhie Bhatia Medically reviewed by Kevin O. Hwang, MD, MPH

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/natural/662.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3347929

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22924607

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן