טכניקת הפחתת לחץ משחק SECOND LIFE

חוקרים: שילוב של תרגול הרגעות להפחתת לחץ נפשי בשילוב משחק SECOND LIFE עזר לשיפור מצב הרוח

כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיה לטובת הנגשת שירותים רפואיים לכלל האוכלוסייה ? ממצאי מחקר חדש מרמז על התשובה בדמות פיתוח של טכניקת הרגעות חדשה ששולבה כתוכנה עם משחק המחשב המפורסם SECOND LIFE. על פי ממצאי המחקר, טכניקות גוף-נפש המיועדות להעצמה רגשית, לשיפור מצב הרוח ולטיפול בהפרעות לחץ נפשי, חרדה או דיכאון, ניתנות לשילוב בתוך משחק מחשב כמו משחק SECOND LIFE באופן המביא לתוצאות חיוביות של הפחתת בעיות רגשיות והפרעות מצב רוח כמו דיכאון.

המוח כמכשיר עזר. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. אילוסטרציה: Gengiskanhg
המוח כמכשיר עזר. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. אילוסטרציה: Gengiskanhg

משחק SECOND LIFE הוא משחק בו כל משתמש בוחר לעצמו דמות וירטואלית- אוואטר שאת מאפייניה הוא משנה ואיתה הוא מתפתח במהלך חייו הוירטואליים בפעילות היומיום שהוא מנהל עימה בעולמות המשחק במחשב.
על מנת לבחון את מידת ההשפעה של טכניקת ההרגעות גופנפש, להפחתת לחץ נפשי כפי שיושמה על ידי מומחים בתוכנה, בלווית משחק SECOND LIFE, מדדו החוקרים כיצד השפיעה זו על מצבם הרגשי-נפשי של 24 נבדקים (בעלי הכרות של לפחות חודש שימוש במשחק), לאחר שימוש בן 8 שבועות במשחק יחד עם טכניקת ההרגעות.

ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת PLOSONE העלו כי שימוש בטכניקת ההרגעות במסגרת משחק מחשב, הביאה לשיפור משמעותי בחומרת התסמינים הרגשיים השליליים שחוו המשתתפים לפני השימוש בתוכנה (ירידה משמעותית מובהקת של כמעט 3 נקודות בסילום SCL-90-R Global Severity Index) באופן שעלה בקנה אחד עם מגמה של שיפור שמצאו החוקרים בלחץ הנפשי שחוו המשתתפים בעקבות השימוש בתוכנת ההרגעות, באופן שהפחית את תסמיני הדיכאון שחוו המשתתפים ובאופן שהפחית את החרדה המדווחות של הנבדקים.