הפחתת סיכון להולדת ילד אוטיסט

מחקר חדש: חומצה פולית והפחתת סיכון לאוטיזם והפרעות דיבור

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהתוספי תזונה
ילד. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי PD. צילום: Kucharek

צמצום הולדת ילדים אוטיסטים עם צריכת פולאטה או חומצה פולית לפני ובתחילת ההיריון

לפי נתוני המרכז לבקרה ולמניעת מחלות בארה"ב, 1 מכל 88 תינוקות הנולדים שם יסבול מאוטיזם או מהפרעות אוטיסטיות. מחלה זו נמצאה נגרמת בגלל סיבות רבות ושונות כמו חיסונים, שתייה ורחצה במים מופלרים, זיהומי סביבה של האם בזמן ההיריון, חוסר ויטמין D ועוד. כעת נמצא שאם אישה צורכת כמות מספקת של פולאטה, יש פחות סיכון ליילוד. מחקר שמצא קשר זה פורסם בעיתון JAMA. נאמר שם שבמקרים רבים ניתן לצמצם או למנוע הולדת תינוקות כאלו עם נטילה, טרם הריון ובמשך ההיריון, של פולאטה או חומצה פולית.

המחקר נערך בשיתוף של משרד הבריאות בנורווגיה עם אוניברסיטת קולומביה בניו יורק. מטרת המחקר הייתה לברר את הקשר גן-סביבה שאחראי להפרעות נוירו פסיכיאטריות ובכללן אוטיזם. המחקר סקר את מצבם של 85,176 תינוקות שנולדו בין השנים 2002 ל- 2008 ושל הוריהם. נערכו רישומים של המזון שנאכל ואם היו אצל תינוקות תופעות בספקטרום של אוטיזם. בקבוצה זו נמצאו 270 ילדים אוטיסטים או אוטיסטים חלקית. אבל, במחקר נמצא שאם אמהות לעתיד נטלו תוספים של חומצה פולית לפחות 4 שבועות לפני כניסתן להריון, הסיכון שלהן ללדת ילדים אוטיסטים היה ב- 40% נמוך יותר בהשוואה לזה של האחרות שלא נטלו את הוויטמין הזה. הזמן בו החלו נשים לקחת ויטמין זה היה קריטי. ירידה בהולדת ילדים אוטיסטים הייתה רק כאשר אמהות לעתיד נטלו את הוויטמין לפני תחילת ההיריון ובחודשיים הראשונים של ההיריון.

השפעת נטילת חומצה פולית בזמן ההיריון ניכרה גם בשטחים אחרים. אצל אמהות שנטלו תוסף זה, יכולת הדיבור של תינוקות בגיל 3 הייתה ב- 50% עם פחות הפרעות לעומת יכולת הדיבור של תינוקות לאמהות שלא נטלו את התוסף. הקשר בין הולדת תינוקות עם שידרה שסועה וחוסר חומצה פולית מוכר כבר שנים רבות.

במחקר שנעשה באוניברסיטת דייוויס בקליפורניה נמצא שאצל אמהות לעתיד שנטלו מולטי ויטמין שעשיר בויטמיני B-קומפלקס, הייתה לכך אותה מידה של תועלת למניעת הנזקים שנצפו עם מחסור בחומצה פולית ובלבד שהכמות של ויטמין זה בנוסחה הכוללת לא תהייה פחותה מזו שנלקחת כאשר נטלו אותה לבד.

מקורות

http://www.mailman.columbia.edu
http://www.cdc.gov/ncbddd/autism/index.html
http://www.naturalnews.com/autism.html
http://www.naturalnews.com/039372_folic_acid_pregnancy_autism.html#ixzz2MlhvdRH0
NaturalNews.Taking folic acid supplements in early pregnancy can prevent autism
Wednesday, March 06, 2013 by: Sherry Baker, Health Sciences Editor
http://www.naturalnews.com/039372_folic_acid_pregnancy_autism.html#ixzz2MliWPRRX

*  האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

 

דילוג לתוכן