“הציבור בישראל כיום יתקשה להכיל שחרור חיילים חטופים”

תמי שינקמן, שהובילה תקשורתית את המאבק לשחרור גלעד שליט: הציבור בישראל כיום יתקשה להכיל שחרור חיילים חטופים

“אני חושבת שכיום הציבור בישראל יתקשה להכיל שחרור נוסף של חיילים חטופים”, כך אמרה היום (יום ה’) יועצת התקשורת תמי שינקמן בכנס חיפה לתקשורת אסטרטגית שהתקיים באוניברסיטת חיפה.

בפאנל, אותו הנחה כתב ערוץ 10 אלי לוי ועסק ביחסים שבין עיתונאים ויח”צנים, נשאלה שינקמן האם במהלך התקופה בה הובילה תקשורתית את המאבק למען שחרורו של גלעד שליט היא קיבלה דרישות מצד עיתונאים או עורכים לקבל ראיונות בלעדיים עם בני המשפחה, ואף קיבלה איומים במידה ולא תסכים לכך, ענתה שינקמן, “בוודאי, אבל אלה כללי המשחק”.

במהלך הפאנל, בו השתתפו גם אלי אשכנזי, כתב וואלה, דודו בזק, דובר מכבי חיפה, דוד רטנר, דובר רמב”ם, עידו מנקובסקי, דובר עיריית חיפה היוצא, איציק כגן, יו”ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל וד”ר אורן מאיירס מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה התפתח הדיון לגבי היחסים בין דוברים ויח”צנים לעומת עיתונאים והתפתח וויכוח לגבי מי מחזיק כיום בכוח רב יותר. בהקשר זה אמר מינקובסקי, “אני נמצא בקשר טוב עם הכתבים, אבל אני לא צריך להיות חבר שלי. אני מעדיף שיהיו הרבה כתבים במסיבת הכניסה שלי לתפקיד ומעט כתבים במסיבת הסיום – זה אומר שעשיתי עבודה טובה. לכל אחד יש את העבודה שלו והרבה פעמים יש לנו אינטרסים מנוגדים. התפקיד שלי הוא לגרום ללקוח שלי להראות בצורה הטובה ביותר בתקשורת. צריך להפסיק עם הבכי – משני הצדדים”.

יו”ר איגוד יועצי התקשורת כגן אמר שיש צורך באמנה שתסדיר את היחסים בין הצדדים במצב של משבר. “צריך גוף שטיפל במקרים שבהם נוצרים קונפליקטים בין עיתונאים ויועצי תקשורת. כרגע לפעמים קונפליקטים כאלה מתדרדרים במהירות”.

כנס חיפה לתקשורת אסטרטגית הוא שיתוף פעולה בין התוכנית לתואר שני בתקשורת אסטרטגית ויחסי ציבור של החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה והאיגוד הישראלי לדוברות ויחסי ציבור.