הצלחה: הפריה חוץ גופית לנשאית איידס

לראשונה בהסטוריה הרפואית בישראל: נשאית איידס נכנסה להריון וילדה תאומים בריאים בזכות טיפול ייעודי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
בית החולים רמב

הצלחה רפואית בבית החולים רמב"ם: נולדו תאומים בריאים לנשאית איידס לאחר טיפולים יחודיים

בית החולים רמב"ם דיווח על הצלחה בהליך של הפריה חוץ גופית שנעשתה לראשונה בהצלחה בישראל,באשה בת שלושים מאזור המרכז, נשאית נגיף ה-HIV. האישה, נכנסה להריון על ידי הפריה חוץ גופית (IVF) וילדה זוג תאומים בריאים. ההפריה בוצעה ביחידת ה-IVF הויראלי הארצית ברמב"ם, אשר נחנכה לפני כשנה, ומיועדת להפריה חוץ גופית לאנשים החולים במחלות ויראליות כרוניות וכן לנשאי איידס ומעוניינים להקים משפחה בישראל.

בין הפונים הראשונים ליחידה, הייתה האמא הטרייה שחווייתה האישית הפכה לנקודת ציון במאבק ציבורי ארוך שבסופו, הוקמה היחידה בבית החולים רמב"ם. כיום יש מספר מטופלות נוספות ביחידה, אשר מצויות בשלבי הריון שונים, בשל הליך הפריה חוץ גופית מוצלחת שעברו.

מנהל שרות ההפריה החוץ גופית לנשאי מחלות ויראליות בבית החולים, ד"ר אבי לייטמן מספר כי "האמא הטרייה פנתה ליחידה לפני כשנה בשל ליקויי פוריות, ובגלל היותה נשאית HIV וכבר אחרי מספר טיפולים לא רב הרתה האשה ובבדיקות נמצא כי היא נושאת תאומים." האישה המשיכה את מעקב  אחר ההיריון ואחר מחלתה, באזור מגוריה במרכז הארץ.

 תהליך זה מתאפשר גם בגברים נושאי מחלות זיהומיות כמו דלקת כבד נגיפית או HIV, והוא מתבצע על ידי הליך הקרוי שטיפת זרע בו מבודדים החוקרים מתוך נוזל הזרע שעלול להכיל וירוסים מדבקים, את הזרעונים, שהם עצמם לא נושאים וירוסים.

לדברי האחראית על תחום הילדים ועל מעקב נשים בהריון אשר הינן נשאיות HIV ותינוקותיהן, במרפאות האיידס והאלרגיה של רמב"ם, ד"ר עינת קדם, מדובר באירוע משמח המאפשר לחולים במחלות ויראליות להקים משפחה. לדבריה מדובר בתהליך ידוע אשר ברמה הטכנית הרפואית איננו חדש אולם למרות זאת היולדת היא היא הראשונה שעושה זאת ומצליחה ללדת".

דילוג לתוכן