הצלחת חיסון נגד סרטן

ממצאי ניסוי חדשני מצביעים על יעילות דרמטית של חיסון כנגד סרטן הרלוונטית במיוחד לסרטן השד וסרטן הלבלב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחדשות חמות
חיסון. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות US CDC. צילום: James Gathany

חוקרים אמריקאים מדווחים על הצלחה טיפולית משמעותית של חיסון כנגד סוגי סרטן שונים ובראשם סרטן השד וסרטן הלבלב בניסוי כנגד סרטן השד בעכברים

מחלת הסרטן היא גורם מרכזי לתמותה בעולם המערבי ומאמצים מחקריים ותקציביים רבים מופנים לטיפול במחלה ומניעתה. בשורה חדשנית ומרגשת מגיעה מחוקרים אמריקאים המעוררת תקווה בליבם של רבים מהחולים המבשרת על הצלחה משמעותית ביעילותו של טיפול חדש של חיסון כנגד מחלת הסרטן, הפוגע במחלה באופן ניכר, כפי שעלה מניסוי שהוגדר כמוצלח ביותר בעכברים. ממצאי הניסוי הדרמטיים, המדמים את יעילות הטיפול כנגד סרטן שדוסרטן הלבלב, מביאים את החוקרים להודיע כי בתוך כשלוש שנים ייתכן כי החיסון כבר ינוסה באופן קליני על בני אדם לקראת שיווקו.

ממצאי המחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת וירג'יניה וממאיו קליניק באריזונה, מצביעים על הצלחה של החיסון המשמיד סרטן בעזרת לימוד של המערכת החיסונית לפגוע בגידולים סרטניים המכילים חלבון בשם MUC1 . חלבון זה מצוי על קרום התא הסרטני והוא מצוי ביותר מ-70% מסוגי הסרטן הקלטניי וביניהם סרטן השד, סרטן הלבלב, סרטן השחלות מיאלסומה מרובה ועוד.
החוקרים מדווחים כי החיסון הביא לתגובה חיסונית משמעותית ביותר של הגוף כנגד הסרטן בהפעילו שלושה רכיבים מרכזיים של מערכת החיסון באופן שצמצם את גודלם של הגידולים הסרטניים ב-80% בממוצע.

החוקרים מציינים כי זו הפעם הראשונה בה חיסון הצליח לאמן את המערכת החיסונית להבחין ולחסל תאים סרטניים, בהתבסס על מבנה הסוכר השונה שלהם בתוך החלבונים שעל מעטפת התא שלהם, כמו MUC1 , שכבר זוהה כחלבון הקשור לסרטן באופן הדוק על ידי מוסדות לאומים העוסקים בטיפול במחלת הסרטן.

אחד החוקרים המובילים של המחקר הפרופסור גירט-ג'אן בונס, מציין כי חלבון זה בא לידי ביטוי יתר ב-90 אחוזים שאינם מגיבים לטיפול הורמונלי כנגד סרטן כמו שימוש במעכבי טמוקסיפן או ארומטאז או בתרופה הרספטין. גידולים סרטניים אלה שאינם מגיבים לשלושת הגורמים הללו הם תוקפניים במיוחד וקשה לטפל בהם לדבריו ולכן לטיפול החדש שפותח הפועל גם כנגד גידולים אגרסיביים אלה, חשיבות רבה.

דילוג לתוכן