הקדמה לספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים"

הקדמת המחברת ג'ורג'יון לוקווד לספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" , הוצאת אופוס

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

הקדמה לספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים"

הקדמה של הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" מאת ג'ורג'יו לוקווד. הוצאת אופוס, 2006.

 מסיבה כלשהי לקחתם ספר זה לידכם והתחלתם לקרוא בו. אינני יודע מה הביא אתכם לכך – פרסומת, המלצה של ידיד, שיטוט באינטרנט או הקסם הטמון במילים "חיי פשטות". אולי הגעתם למסקנה שהחיים בתחילת המאה העשרים ואחת מסובכים יתר על המידה, וברצונכם להכניס שינויים בחייכם.

כדי להפיק תועלת מאוצר הידע שמוצע בספר זה, הדבר היחיד שנדרש מכם הוא להכיר בכך שיש דברים – קטנים או גדולים – שהייתם רוצים לשנות בחייכם האישיים, בקהילה שלכם, בחברה, במדינה או על פני הפלנטה.
בעבודתי ובנסיעות שאני עושה אני נתקל באנשים רבים שמרגישים תחושה מעורפלת ש"החלום האמריקני" הפך למעין חלום בלהות – חלום שמאיים לחסל את כדור הארץ. היום יש הבנה הולכת וגוברת לפיה אי אפשר להמשיך במנטליות של "גדול יותר, טוב יותר, הרבה יותר". אנחנו שקועים בחובות עד הצוואר. אנחנו חשים לכודים בעבודות של "תשע-עד-חמש", אשר מוצצות מאיתנו את האנרגיה שלנו ומחסלות גם את כל מה שטבעי בעינינו. אף שאנו חיים בערים גדולות ומוקפים במאות אלפי אנשים, רבים מאיתנו מבודדים. יש לנו פחות מדי זמן למשפחה ולילדים. ובסוף יום עבודה, כשאנחנו סוף-סוף מרימים רגליים וצופים בטלוויזיה, יש לנו תחושה מעיקה שאין בידינו כל דרך לשנות את המצב.

למרבה המזל, יש דברים שביכולתכם לעשות. יותר ויותר אנשים מכל שדרות החברה, בעלי רמות השכלה והכנסה שונות, הבאים מרקע אתני ודתי אחר, ובעלי זיקה פוליטית מגוונת, גילו את החלופות. מה שהם גילו נקרא "חיי פשטות " (או "פשטות מרצון").
מה הם, אם כך, חיי פשטות?
ככל הידוע לי, אין לכך הגדרה מוסכמת. צירוף המילים הללו הוא בעל משמעות שונה לאנשים שונים. הסיבות לכך שאנשים בוחרים בפשטות כדרך חיים רבות ומגוונות כמו… נניח… האנשים עצמם. אולי יהיה קל יותר להתחיל להסביר מה הם אינם חיי פשטות.

חיי פשטות אינם חיי עוני, ואינם מחייבים ויתור על דברים שתורמים לנוחיות; הם אינם משהו שאפשר לקנות. חיי פשטות אינם שיטה להתעשרות קלה. ואולי הדבר החשוב ביותר שיש להבין הוא ש"פשטות" כדרך חיים, אין משמעה בהכרח גם "קלות".

חיי פשטות משמעותם בחינה של כל היבט והיבט בחיים, הבנה מה הדברים החשובים לנו, נקיטת צעדים שמטרתם להיפטר מן הזבל ומהדברים המיותרים ויכולת למידה ליהנות מן השאר. חיי פשטות משמעותם מספיק – לא יותר מדי, לא פחות מדי. מספיק אוכל ובגדים, די זמן וכסף, די שלוות נפש, שמחה ואהבה. והדבר המלהיב הוא שברגע שאתם תופשים מה "מספיק" בשבילכם, אתם עשויים לגלות שנותרו לכם די זמן וכוח לעשות דברים שלא חשבתם שאתם מסוגלים – להתנדב, ללמד, לנטוע גן, לנסוע, לישון, לכתוב רומן, לחלום חלום גדול באמת.

חיי פשטות משמעותם שינוי מודע בהשקפת העולם שלכם וארגון מחדש של סדרי העדיפויות בחייכם. ספר זה יעזור לכם לעשות זאת.
העברתי עשר שנים בלימוד כל מה שיכולתי על חיי פשטות. קראתי עשרות ספרים. נפגשתי עם סופרים ידועים המשתייכים ל"תנועה". בניתי אתר מקיף באינטרנט שמציע כלים איך לפשט את החיים ולנהוג באדיבות כלפי כדור הארץ. ולמען האמת – אחרי עשר שנים של חשיפה לרעיונות אלה לא העליתי על דעתי שיש משהו חדש בתחום שעדיין לא שמעתי עליו. אבל טעיתי.

ספרה של ג'ורג'ין הוא פנינה אמיתית שמקומה על מדף הספרים של כל מי שרוצה לחולל שינוי חיובי בחייו. לא חשוב אם אתם רק מתחילים או שאתם כבר בעלי ניסיון. כל אחד יכול להפיק תועלת מן הסקירות, הטכניקות ושפע העצות שמוצעות בספר. הספר גדוש בתובנות אישיות ובחוכמה של אלה שעשו את הדרך לפנינו. זהו גם שער לקריאה ולמחקר נוסף לכל אלה הרוצים לפשט היבט כלשהו בחייהם – החל מניהול כספים אישי, גידול ילדים, מערכות יחסים, הכנת מזון וכלה ברוחניות.
אני יודע שזו קלישאה, אבל ספר זה עשוי לשנות את חייכם. השתמשו בו היטב.
למען כדור הארץ.

דייב וומפלר
מייסד
רשת "חיי פשטות"
Simpleliving

לרכישת הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" בהוצאת אופוס 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן