קורונה וויאטנמית מתפשטת באוויר במהירות

ווריאנט חד של נגיף הקורונה מתפשט בווייטנאם. המוטציה של הנגיף היא הווריאנט ההודי משולב במאפיינים של המוטציה הבריטים. הווריאנט החדש התפשט לעשרות ערים בווייטנאם בקצב מהיר. ווריאנט הקורונה הוויאטנמי מתפשט במהירות באוויר ככל הנראה.

משרד הבריאות בוויאטנם הודיע על התפשטות הווריאנט שכולל כאמור מאפיינים של המוטציה ההודית והאנגלית. מעל 3500 איש כבר אובחנו כחולים שנדבקו בווריאנט קורונה זה. החולים אותרו במעל 30 אזורים בוויאטנם. עד כה וויאטנם בלמה את התפשטות המגיפה. עם זה התפרצות זו של המגיפה הדביקה במהירות רבים. זאת ככל הנראה על רקע היכולת המשופרת של המוטציה להדביק ביעילות רבה יותר באוויר.

המדענים בוחנים את מאפייני הנגיף השונה. זאת על מנת לגלות האם הוא מדבק וקטלני באופן משמעותי יותר. טרם ברור למדענים האם נגיף זה עמיד בפני חיסונים נגד קורונה ובאיזו מידה.

בלימת התפשטות הקורונה באירופה

לצד בלימת הקורונה בישראל, נמשכת מגמת בלימת הקורונה במדינות אירופה. מדינות רבות מדווחות על מספר מאובחנים הולך וקטן מידי יום. זאת על רקע מבצע החיסונים וסגרים.

עד כה נדבקו ואובחנו ברחבי העולם כ170 מליון איש. מעל 3.5 מליון איש קיפחו את חיהם עקב המחלה. בארצות הברית אובחנו עד כה מעל 34 מליון חולים. בארה”ב מתו קרוב ל610 אלף איש בגלל מחלת הקורונה. בהודו אובחנו קרוב ל28 מליון חולי קורונה. מעל 325 אלף איש מתו עקב הנגיף. בברזיל אובחנו כ16.5 מליון חולי קורונה. מעל 460 אלף איש מתו בברזיל בשל הקורונה.

במדינות אירופה צרפת ממוקמת במקום הראשון בשיעורי התחלואה. עד כה אובחנו בה לפחות 5.6 מליון חולים. קרוב ל110 אלף איש נפטרו בשל הנגיף. ברוסיה אובחנו עד כה לפחות חמישה מליון חולים. מעל 121 אלף איש מתו בשל נגיף הקורונה. באנגליה חלו לפחות 4.48 מליון איש. מעל 127 אלף איש מתו בממלכה המאוחדת בעקבות הנגיף.