הקורונה מתפשטת: כ-16,000 מאומתים אתמול

ווריאנט צרפתי חדש מדאיג את המומחים. נגיף הקורונה אומיקרון ממשיך ומתפשט בגל תחלואה נוסף בישראל ובעולם. כ-16,000 מאומתים אתמול בישראל

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
חיסון פייזר נגד קורונה מגן מפני הדבקה ונשאות ולא רק מפני מחלה ומוות. צילום: Pexels-Polina-tankilevitch

ווריאנט צרפתי חדש של נגיף הקורונה מדאיג את המומחים. הנגיף החדש הולך ומתפשט בדרומה של צרפת. טרם פורסם מידע משמעותי לגביו אך ככל הנראה מקורו בקמרון באפריקה. ממצאים ראשונים מגלים כי הווריאנט הצרפתי החדש כולל מוטציות שונות ומגוונות רבות בחלבון הספייק – הדוקרן.

באזור מרסיי דיווחו הצרפתים על מעל עשרה מקרי הדבקה בווריאנט זה. עלייה ניכרת במספר האשפוזים נרשמה באזור זה. ואולם טרם ברור האם הדבר נגרם בשל הווריאנט החדש או גורמים נסיבתיים אחרים כמו שיעור התחסנות נמוך יותר באזור.

בעוד הווריאנט הצרפתי מעורר חשש בקרב מומחים, נגיף הקורונה אומיקרון ממשיך ומתפשט בגל תחלואה נוסף בישראל ובעולם. כ-16,000 מאומתים אתמול בישראל. עליה במספר החולים קשה. אתמול בוצעו מעל 200 אלף בדיקות. 6.65 אחוזים מהנבדקים אומתו שלשום כחיוביים. אתמול נערכה כמות דומה של בדיקות עם 7.88 אחוז שיעור מאומתים חיוביים.

בישראל היום ישנם כבר 133 חולים המצויים במצב קשה. מתוך החולים 53 מצויים במצב קריטי. 14 חולים מחוברים למכונת אקמו. 38 חולים מונשמים. מספר המאומתים בשבעת הימים האחרונים עלה למעל 48 אלף איש. זוהי עליה של מעל 256 אחוזים ומעידה על התפרצות מהירה של הנגיף.

בתוך כך בעולם מדווחים על גל תחלואה מתמשך. עד כה חלו בעולם 295 מליון איש לפחות בקורונה. מעל 5.477 מליון איש מתו בשל הנגיף.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן