הקלות נוספות בהתקהלות ועבודה

הקלות נוספות על רקע ההאטה המתמשכת בהתפשטות מגפת הקורונה בישראל וחרף ההידבקות בבית הספר ברחובות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
הערכות לגל שני של מגפת הקורונה. דיוני משרד הבריאות ושר הבריאות אדלשטיין. צילום: משרד הבריאות.

הקלות נוספות על רקע הירידה המתמשכת במספר הנדבקים החדשים, במספר החולים ובמספר המונשמים, ומגמת האטת התפשטות מגפת הקורונה בישראל. לנוכח המצב המשתפר מבחינה אפדמיולוגית,  שר הבריאות אדלשטיין קיים הערכת מצב בנושא המגיפה. הערכת המצב נערכה עם סגנו יואב קיש ועם בכירי משרדו: "אנחנו ב'עת לפתוח', אבל אסור להיכנס לשאננות"*

התקהלות במבנה סגור של עד 50 איש

השר אדלשטיין הנחה את מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב בדיון שהתקיים, להתיר התקהלות עד 50 איש גם במבנה סגור.

במשרד הבריאות ציינו כי שר הבריאות ממשיך במגמת ההקלות במשק. בהערכת מצב בנושא הקורונה שקיים עם בכירי משרדו, ולאור עמדות הדרגים המקצועיים במשרד, הנחה את המנכ"ל משה בר סימן טוב לחתום על צו המתיר התקהלות עד ל- 50 איש, גם במבנים סגורים. אפשרות ההתקהלות תהיה בכפוף למרחק של 2 מטרים מאחד לשני ועטיית מסיכות.

נוסף על כך, תתאפשר ישיבה במקומות עבודה ללא מסיכה עם מחיצה של 1.20 מטר בין עובד לעובד. זאת לעומת 1.50 מטרים במצב שהותר עד כה.

במסגרת ההערכות לגל שני של הדבקה בנגיף הקורונה, בוצעה הערכת המצב גם לגבי הצורך להתכונן לגל שני של קורונה. בישיבה השתתפו בין היתר סגן השר יואב קיש, מנכ"ל המשרד, המשנה למנכל פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי ועוד.

לדברי השר אדלשטיין: "אנחנו במצב של "עת לפתוח" אבל אסור להיכנס לשאננות. אני שב ומדגיש – המשך פתיחת המשק בהתאם למתווה משרד הבריאות תלוי בעיקר בהקפדה שלנו על כללי משרד הבריאות. בלי שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל, נגיף הקורונה עלול להתעצם והמשק עלול להיסגר בשנית".

 

מורות ותלמידים חולי קורונה עם פתיחת בתי הספר באופן מלא

עוד דוווח ממשרד הבריאות כי שירותי בריאות הציבור בראשות פרופ׳ סיגל סדצקי סגנה ד״ר אודי קלינר והמפקחת הארצית האחות ליאורה ולינסקי קיימו דיון פנימי על מצב התחלואה. בשירותי בריאות הציבור ציינו ש|עם פתיחת בתי הספר באופן מלא, משרד הבריאות עוקב אחר מצב התחלואה בקרב התלמידים וצוות המורים|.

באשר להידבקות בבית הספר בעיר רחובות ציינו משירותי בריאות הציבור כי "החקירה האפדימיולוגית של אירוע התחלואה בבית הספר ברחובות העלתה כי עד כה אובחנו 8 מקרים הקשורים לאירוע.

תחלואה בקורונה אובחנה בקרב 3 מורות, 2 תלמידים 2 בני משפחה של תלמידים ושל אחת המורות.|

במשרד הבריאות מבקשים להדגיש כי על רקע פתיחת בתי הספר לפעילות מלאה, קיים משנה תוקף לחשיבות השמירה האישית על שלושת הכללים:

  • ריחוק 2 מטר
  • עטיית מסכות
  • והקפדה על הייגיינה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן