הקמת בית חולים חדש בבאר שבע ע”ש שמעון פרס

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לקדם פרויקט הקמת בית חולים חדש בבאר שבע ע”ש שמעון פרס בנוסף לבית החולים סורוקה בעיר

הפריפריה סובלת מאיכות שירותי בריאות נמוכה בהשוואה למרכז הארץ, כפי שעולה ממצאים חוזרים ונשנים. לנוכח זאת, המועצה הארצית החליטה לקדם מהלך לאפשר הקמה של בית חולים נוסף בעיר באר שבע. בית החולים צפוי להשתרע על שטח של  כ-1,400 דונם. הקמת בית חולים בבאר שבע הינו מהלך הננקט לפי החלטת הממשלה מספטמבר 2014 לגבי תכנית רב שנתית לפיתוח אזור הדרום, כולל הקמת בית חולים ציבורי בבאר שבע. מטרת הקמת בית החולים היא לספק מענה לעומס הרב הקיים כיום על בית החולים “סורוקה” בבאר שבע המשמש כבית החולים היחיד במטרופולין זה.

מהודעת משרד הבריאות עולה כי שטחו הצפוי של בית החולים החדש צפוי להיות 400 אלף מ”ר בנויים והוא יכלול מרכז רפואי הכולל כ-1,900 מיטות ושירותים נלווים וביניהם מסחר, מלונאות, מרכזי מחקר, שירותי רפואה משלימה ומענה פרא רפואי. המרכז הרפואי החדש שיוקם יהיה על שם שמעון פרס המנוח ששימש בפועלו עבור ישראל בתפקידים ציבוריים רבים וביניהם כיהן כשר, כראש הממשלה וכנשיא המדינה.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ ציין כי מדובר ברגע היסטורי שהחלטה זו אישרה פה אחד את “מיקומו הסופי והקמתו של בית החולים השני בנגב, שיוקם בבאר שבע ואת קריית הביו טק (הבינלאומית) והתעסוקה, בצמוד אליו. בימים הקרובים נאמר תודה פומבית ונביע הערכה לכל השותפים המרכזיים שסייעו להקמתו של בית החולים והם רבים ובהם כלל משרדי הממשלה וגורמי התכנון, לרווחת תושבי הנגב ולשיפור מערכת הבריאות. אך ראוי כבר עתה לציין את המעורבות האישית והדחיפה מצד סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ומנכ״ל משרדו, משה בר סימן טוב. הוא הוסיף וציטט מדבריו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל במימרה כי ״בנגב ייבחן העם בישראל

ח”כ יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות  בירך על החלטתה של המועצה לקדם את תכנית משרד הבריאות להקמת בית חולים חדש בבאר שבע לאור מטרתו של המשרד להקמת בית חולים מרכזי נוסף בישראל. לדבריו מדובר ב”משימה לאומית נדרשת וחשובה לטובת מטופלי דרום הארץ והפריפריה ולמען מערכת הבריאות הישראלית. בשורה זו מצטרפת למהלכים המואצים להקמת בית חולים נוסף בקרית אתא שבצפון”.