הקשר בין הרפס למחלת הסרטן

חוקרים: שכיחות מקרי ההרפס לא נמצאה כקשורה להגברת הסיכון ללקות במחלת הסרטן

מערכת האתר

עודכן בתאריך

סרטןאונקולוגיה
חלוקת תאי סרטן. מקור: ויקיפדיה. אילוסטרציה: באדיבות המכון הלאומי האמריקאי לרפואה NIH

מחקר חדש מעלה כי הקשר בין שכיחות ההרפס לא נמצאה כקשורה במישריון לשכיחות מקרי הסרטן

האם מחלת הרפס זוסטר – שלבקת חוגרת herpes zoster קשור לסיכון מוגבר לחלות במחלת הסרטן ? במחקר חדש שפורסם לאחרונה העלו חוקרים תשובה לשאלה זו ; לשם כל בדקו החוקרים את הקשר המתאמי בין הסיכון ללקות במחלת הסרטן בקרב חולים שלקו בהרפס – שלבקת חוגרת במדגם של מעל 35 אלף מטופלים שאובחנו בין 2000 לשנת 2008 כחולי הרפס בטיוואן.

ניתוח הממצאים העלה כי בין החולים שלקו בהרפס, דווחו 895 מקרים של מחלת הסרטן. החוקרים מצאו כי הסיכון של החולים שלקו בהרפס ללקות גם בסרטן לא היה גבוה יותר כלומר הסיכון למחלת הסרטן לא היה גבוה יותר בעקבות מחלת הרפס.

ממצאים אלה היו תקפים גם לאחר בדיקה של תת אוכלוסיות שמוינו לפי גיל, מין ושנות מעקב. כך שלסיכום, דיווחו החוקרים על כך שהממצאים שוללים את הקשר שבין התהוות הסרטן כקשור למחלת הרפס.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת של האיגוד הקנדי Canadian Medical Association Journal. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקה למחקר רפואי וחינוך בבית החולים לוותיקי המלחמה בטייפה, המחלקה להמטולוגיה ואונקולוגיה, חוקרי המחלקה לרפואת משפחה, המחלקה למחלות מדבקות, המכון לרפואה ציבורית, המרכז לרפואה קלינית ובית הספר לרפואה באוניברסיטה הלאומית יאנג מינג שבטייפה בטיוואן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן