הרדמה לילדים עלולה להוביל לפגיעות נוירולוגיות

חוקרים : הרדמה מלאה עלולה לגרום לפגיעות תפקודיות ונוירולוגיות בילדים

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבריאות הילד
סריקת CT מוח של חולה. מקור: ויקיפדיה ברשיון -cc3-by-sa. צילום: Lucien Monfils

ילדים שעוברים טיפול רפואי עם הרדמה כללית עלולים לסבול מפגיעות נוירולוגיות ותפקודיות

מחקר שנעשה באוניברסיטת קולומביה בארה"ב מצא שלילדים שעוברים טיפולים רפואיים בהרדמה כללית בגיל צעיר יש סיכון הרבה יותר גבוה לסבול מהפרעות התנהגותיות והתפתחותיות בעתיד. נתונים אלו הוצגו בכנס שנתי של האגודה האמריקאית של רופאים מרדימים.

החוקרים הישוו 625 ילדים שעברו טיפול בהרדמה כללית לשם ניתוח לתיקון שבר בטני לפני גיל 3 לעומת 5000 ילדים שמעולם לא עברו טיפול עם הרדמה כללית. כל הילדים שנבדקו נולדו בשנים 1999-2000 והטיפול בילדים היה לפי הנוהג הרפואי במדינת ניו-יורק בארה"ב.

החוקרים מצאו שאצל ילדים שעברו טיפול של הרדמה כללית בגיל צעיר היה סיכון יותר מכפול לסבול מהפרעות התנהגותיות, הפרעות דיבור והפרעות התפתחותיות אחרות לעומת אצל אותם ילדים שלא עברו טיפול הרדמה. 4.8% מבין הילדים שעברו הרדמה אובחנו כסובלים מתסמינים כאלו לעומת 1.5% בקרב ילדים שלא עברו טיפולי הרדמה ושימשו כקבוצת בקורת.

נתונים אלו נמצאו תקפים גם אחרי שהובאו בחשבון כל שאר המשתנים כמו מוצא אתני, מעמד סוציאלי, משקל לידה נמוך, לידה טרם עת או מחלות מידבקות בהן חלו הילדים. ניסויים עם בעלי חיים צעירים מצאו בבירור נזק למוח אחרי טיפול של הרדמה כללית. כעת מתוכנן מחקר בקרב ילדים תאומים שהאחד מהם עבר ניתוח עם הרדמה כללית והאחר לא. לדברי החוקרים, נתונים אלו ראשוניים אבל מאוד מטרידים.

מתוך: www.reuters.com; www.webmd.com.

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן