הרזיה בריאה: ביצה במקום קורנפלס לארוחת הבוקר

איך מסייעת ביצה להורדה במשקל בארוחה והאם קורנפלקס עדיף על ביצה? ממצאי מחקר חדש מגלים שביצה מפחיתה רעב ומגבירה שובע בהשוואה לדגנים בארוחת הבוקר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
ביצה מטוגנת. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: David Benbennick

ממצאי מחקר חדש מגלים כי ביצה מפחיתה רעב ומגבירה את השובע בהשוואה לדגנים בארוחת הבוקר

מה מוטב לאכול בארוחת ערב חלבית – ביצה או סלט קינואה ומה עדיף לאכול בארוחת הבוקר על מנת לרדת במשקל – ביצה או דגנים ? האם איכות החלבון שאנו אוכלים בארוחת הבוקר יכול לסייע לנו להפחית במשקל ? ממצאי מחקר חדש שפורסמו לאחרונה מעלים כי אכילת ביצים בארוחת הבוקר גורמת לתחושת שובע ופחות רעב בהשוואה לאכילת כמות של דגני בוקר- קורנפלקס בערך קלורי ותזונתי שווה.

לשם בחינת הקשר בין טיב החלבון שאנו צורכים בארוחה לבין מידת השובע שאנו חשים או מידת הרעב, בחנו החוקרים קבוצה של 20 נבדקים שסבלו מעודף משקל והשמנה אך ללא מחלות נוספות. במהלך שבוע אכלו הנבדקים בארוחת הבוקר ביצים בעלות ערך קלורי וערך תזונתי זהה לזה של דגני בוקר. לאחר שסיימו את תקופת הניסוי, בחלוף שבועיים בדקו החוקרים את השפעתה של ארוחת בוקר עם דגנים המכילים אותה כמות חלבון אך מן הצומח ואותם ערכים תזונתיים של הארוחה.

החוקרים בחנו כיצד משפיעה הארוחה על הרעב והשובע של הנבדקים, על צריכת המזון שלהם במזנון, בצהריים לאחר ארוחת הבוקר, ועל רמות הורמון גרלין המאותת לאדם על רעב ואת רמות הורמון PYY3-36, המשדר למוח אותו של שובע , שלוש שעות לפני הארוחה.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים ממכון פנינגטון והוצגו במסגרת כינוס של איגוד ברופאים המתמחים בהשמנה ובעודף משקל שהתקיימה לפני מספר ימים בעיר ליון שבצרפת.
מן הממצאים העלו החוקרים כי בהשוואה לנבדקים שצרכו מנת דגנים בעלת אותו ערך תזונתי וקלורי, הנבדקים שצרכו ביצה בארוחת הבוקר נהנו מרמת רעב נמוכה יותר ומתחושת שובע רבה יותר. בנוסף החוקרים מצאו כי צריכת ביצה בהשוואה לאכילת דגני בוקר הפחיתה את צריכת המזון שלהם הפחיתה את רמות הורמון גרלין בדמם שמאותת על רעב והגבירה את רמות הורמון PYY3-36, המשדר למוח אותו של שובע לפני הארוחה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן