הרזייה: הליכה לבית ספר ספורט קבוצתי

חוקרים: הליכה לבית הספר ברגל וספורט קבוצתי מפחיתים עודף משקל והשמנה קיצונית בבני נוער

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדכושר וספורט
פעילות גופנית. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa. צילום :Slyngebehandling

ממצאי מחקר חדש: הליכה ברגל לבית הספר והשתתפות בספורט קבוצתי מפחיתים סבירות להשמנה ועודף משקל בקרב בני נוער

פעילות גופנית נחשבת לתרופת פלא בכל הנוגע למניעת השמנה ועודף משקל ולטיפול במחלות והפרעות רפואיות כמו סכרת, יתר לחץ דם, בעיות לב ועוד. כיצד קשורה פעילות קבוצתית ספורטיבית להשמנה ואיך משפיעה הליכה לבית הספר 3-4 פעמים בשבוע בממוצע על השמנת בני נוער וילדים . ממצאי מחקר חדש מעלים כי ספורט קבוצתי והליכה ברגל לבית הספר מפחיתים סיכון לעודף משקל והשמנה קיצונית בעשרות אחוזים. 

את מחקרם ביצעו החוקרים על מנת להעמיק חקר בקשר שבין משקל לאופנים שונים של פעילות גופנית בקרב בני נוער מתבגרים. לשם כך בחנו החוקרים מדגם של מעל 1700 ילדים בבתי ספר תיכוניים בוורמונט וכן בניו המפשיר ואת הורי הילדים כחלק ממחקר בנושאי בריאות. במסגרת זו נשאלו הילדים גם על השתתפותם בספורט קבוצתי, פעילויות גופניות שאינן חלק מתוכנית הלימודים, הליכה לבית הספר ברגל, חינוך גופני פעילות פנאי, זמן שהיה מול המחשב, תפריט דיאטיי ונתוניהם הדמוגרפיים. ילדים שהיו באחזון ה85- כלומר ש85 אחוזים מבני הנוער היו יותר רזים מהם, הוגדרו כבעלי עודף משקל ואילו בני נוער שהיו באחוזון ה95 הוגדרו כשמנים .

ניתוח הממצאים העלה כי 29% מהילדים הוגדרו כסובלים מעודף משקל או השמנה. 13% מהצעירים הוגדרו כסובלים מהשמנה משמעותית. לאחר קיזוז נתונים שונים, העלו החוקרים כי השתתפות של הילד בשתי קבוצות ספורטיביות שביצעו פעילות גופנית כלשהי במהלך השנה, הובילו לירידה שמעותית בסיכון של בני הנוער לסבול מעודף משקל ב26.1%. כמו כן החוקרים מצאו כי גם הליכה ברגל לבית הספר או נסיעה באופניים לבית הספר לפחות 4 פעמים בשבוע הייתה קשורה להפחתה משמעותית של הסבירות של בני הנוער ללקות בהשמנה משמעותית או אפילו עודף משקל בשיעור של מעל 22%.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת בנושא רפואת ילדים pediatrics על ידי חוקרים ממכון הוד לילדים ומשפחה במחלקה לרפואה קהילתית ומשפחתית ורפואת ילדים בבית הספר לרפואה גיזל בדארטמאוס, ניו המפשיר, מהמכון לחינוך במוסד למדיניות בריאות בניו המפשיר ומהמחלקה לאפדימיולוגיה בבית הספר לרפואה ציבורית מילמן באוניברסיטת קולומביה היוקרתית שבניו יורק, ארצות הברית.

דילוג לתוכן