הרחבת כמות בדיקות קורונה בפסח

היערכות להפעלת מערך מוגבר לבדיקות קורונה במהלך חג פסח כדי לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ליום ויותר

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
נגיף הקורונה Covid19. אילוסטרציה: Pixabay Orlando PIRO4D

משרדי הממשלה הגבירו את ההערכות וירחיבו את כמות בדיקות הקורונה במהלך הפסח. היערכות משמעותית מתקיימת על מנת להפעיל מערך מוגבר לבדיקות קורונה במהלך חג פסח כדי לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ליום ויותר
משרד הבריאות הודיע כי "30 מעבדות ברחבי ישראל, המבצעות בדיקות לאיתור קורונה נערכות לתגבור פעילותן 7 ימים בשבוע כולל ערב החג ובחג עצמו. שעות הפעילות של מעבדות הקורונה, מכסות את כל שעות היום, רובן פועלות גם אל תוך הלילה עד חצות ומעבר לכך, כולל מעבדות המקנות שרות 24/7. כאמור, במהלך כל ימי החג קיימת אפשרות לבצע בדיקות.

שיתוף פעולה לרכישת ציוד

במשרד הבריאות ציינו כי "הודות לשיתוף פעולה של מכלול גורמים: צה”ל, המוסד, משרד הביטחון ומשרד הבריאות, הצלחנו לרכוש ציוד חדש וחומרים למעבדות הכולל מכונות, ערכות בדיקה ומחשוב וזאת כדי לפתור את בעיית המחסור שהסתמנה. המעבדות ממשיכות לבצע אלפי בדיקות ביום וזאת לצד תהליך הכשרה לצורכי הפעלת הציוד החדש. בימים אלה נערך תהליך הכשרה והתאמה לצורך רציפות הפעילות הסדירה, שכן הרכש החדש מצריך שינוי והסבת הציוד בכל המעבדות לטובת שימוש בחומרים וערכות שונות שלא היו בשימוש קודם."

במשרד הבריאות ציינו כי עקב כך "המצב שנוצר מחייב הפחתת הפעילות של חלק מהמעבדות באופן זמני, לימים ספורים, על מנת ליישם את ההסבות ולאחר מכך, לאפשר חזרה לפעילות מוגברת כדי לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ליום."

עוד הסבירו במשרד הבריאות כי "נחתם הסכם עם חברת BGI-AID לרכישת מכונות נוספות במעבדות של קופות החולים על מנת לאפשר עליה של עוד 10,000 בדיקות קורונה נוספות לפחות, ומקדמים במקביל פתרונות נוספים בכדי להגיע ליעד של 30,000 בדיקות."

דילוג לתוכן