הרכבות יחזרו לפעילות. השבוע תוגבר קיבולת אוטובוסים

בעולם ממשיכה המגיפה לגבות קורבנות ובישראל הקלות נוספות על רקע השיפור במגפת הקורונה: הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני, קיבולת האוטובוסים תגדל ל-75 אחוזים כבר השבוע

התפשטות המגפה באמריקה ורוסיה. בישראל האטה

מגפת נגיף הקורונה בישראל הואטה משמעותית. על רקע זה נמשכים מתווי משרדי הממשלה על הקלות בתחומי התרבות, הספורט, המזון, הפנאי והנופש ועוד. לעומת ישראל, בעולם ממשיכה מגפת הקורונה לגבות קורבנות. התפשטות המגפה בישראל אשר הובילה ל16,720 חולים הואטה. ביממה האחרונה מקרים ספורים בלבד של הנגיף התגלו. עד כה נפטרו בישראל 280 איש מהנגיף, אדם אחד שנפטר ביממה האחרונה. עד עתה החלימו 14,203 איש ורק 2237 חולים בישראל.

בעולם ממשיכה המגיפה להתפשט ולגבות קורבנות ביבשת אמריקה במיוחד. כך מקסיקו בה אותרו עד כה כ70,000 חולים מאובחנים הגיע כבר למניין מתים של מעל 7,300. ברזיל בה אותרו כבר 365,000 חולים מגיע מספר מקרי המוות למעל 22,000 חולים. ברוסיה מספר הנדבקים הוא כ350,000 ומספר מקרי המוות עולה באופן משמעותי. ביממה האחרונה אובחנו עוד כ9,000 חולים וכתשעים מקרי מוות. עד כה דיווחו השלטונות על מותם של מעל 3600 איש ברוסיה. בארצות הברית קצב ההדבקה הצטמצם בימים האחרונים ועומד על מספר מאות ליום. מספר החולים המאובחנים בה הוא 1.7 מליון חולים. מספר מקרי המוות הוא כ-100,000.

לאור המצב בישראל, מגמת ההקלות ממשיכה. שר הבריאות החדש אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב סיכמו כי הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני, קיבולת האוטובוסים תגדל ל-75 אחוזים כבר השבוע. לדברי שר הבריאות: “אנחנו במגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים. אבל ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו – אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות”*

חזרה לפעילות של רכבת ישראל תחת מגפת הקורונה בארץ. צילום: Pixabay nemo frenk
חזרה לפעילות של רכבת ישראל תחת מגפת הקורונה בארץ. צילום: Pixabay nemo frenk

לדברי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: ״התחבורה הציבורית שבה לפעילות רחבת היקף, זו הבשורה לה ציפה הציבור בישראל.״

הרחבת פעילות התחבורה הציבורית: רכבות יופעלו וקיבולת האוטובוסים מוגדלת

התחבורה חוזרת לפעילות: דיון שנערך ביום ראשון בהשתתפות שר הבריאות ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, סגני השרים וגורמי המקצוע, סוכם שפעילות התחבורה הציבורית תורחב באופן משמעותי . רכבת ישראל תחדש את פעילותה באופן מלא ב-8 ביוני. עוד סוכם כי מיום חמישי 28 במאי תגדל קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבינעירוני מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים. באופן זה, פרט לשורה הראשונה מאחורי הנהג, אפשר יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. ואולם לא תתאפשר נסיעה בעמידה.  במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 ל-49 נוסעים.

על פי הסיכומים מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברישיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב ציינה: ״אני שמחה על הסיכום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, לגבי הרחבת שירות התחבורה הציבורית בישראל. זו הבשורה לה ציפו אזרחי ישראל. אני קוראת לציבור לסייע בידינו ולקחת אחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אני מזמינה את הציבור להפנות שאלות לאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולפלטפורמות הדיגיטליות של המשרד.״

לדברי שר הבריאות: “שיתוף הפעולה עם שרת התחבורה מירי רגב חשוב. כבר מהשבוע שעבר אנחנו נמצאים בעיצומה של מגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים. אבל ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו – אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות. בלי שמירה קפדנית על ההנחיות – הקורונה עלולה לחזור ואיתה סגירת המשק”.