הרצאות מדע ורפואה: מפגשים בחזית המדע

מפגשים בחזית המדע אביב 2012: מסע אל תוך המערכת החיסונית, אתגרים בחקר המוח, פיצוח סודות היקום, גבר, אישה, מדע- מנגנונים ביולוגיים של גברים ונשים.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
המוח האנושי. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. איור: National Institute for Aging- NIH

מפגשים בחזית המדע: הרצאות מדע פופולרי בנושאי בריאות, רפואה ומדע- אביב 2012

מעוניינים להשתתף במסע להבנת המערכת החיסונית, ללמוד על אתגרי המחקר של המוח האנושי, ללמוד על נשים, גברים ומדע או להכיר את סודות היקום ?
מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע ברחובות, פותח בהרשמה לקראת סדרות ההרצאות האיכותית והוותיקה "מפגשים בחזית המדע- אביב 2012" שיתקיימו החלה מ26.2.2012 . 

ההרצאות בנושאים מדעיים ורפואיים- בריאותיים, יתקיימו במכון דוידסון לחינוך מדעי, במכון ויצמן למדע ברחובות החל מ26 למרץ, יתקיימו בימי שני בין השעה 19:15 לשעה 21:00.

מסע אל תוך המערכת החיסונית- סדרת הרצאות המתארות את מורכבותה, עוצמתה ותחכומה של מערכת החיסון האנושית שהתפתחה במהלך האבולוציה לכדי מנגנון בעל יכולת מעוררות השתאות להגן על הגוף מפני פולשים חיצוניים וכנגד גורמים פנימיים כמו תאי סרטן. בסדרת ההרצאות יוצגו פריצות דרך מדעיות ומחקרים ייחודיים אשר קידמו באורח דרמטי את יכולת הרפואה לטפל במחלות הרבות שקשורות לתפקוד התקין של מערכת החיסון.
ההרצאות תועברנה על ידי פרופ' רונן אלון, פרופ' מיכל שוורץ, יקי אידלשטיין, ד"ר גיא שחר והדוקטור הילה גל.

גבר, אישה, מדע- סדרת הרצאות בנושא המנגנונים הביולוגיים העומדים בבסיס הקשר שבין נשים לגברים החל מהמשיכה הבסיסית, דרך מראה וריח, המשך במסלול המכשולים בדרך להפרייה ועד לסוגיות בטיפולים מתקדמים במחלות. במהלך ההרצאות ישולבו חומרים מחקריים מתחומי הסיוכימיה, הביולוגיה, ביו-אינפורמטיקה וביו-רפואה.
ההרצאות יועברו על ידי פרופ' מיכאל אייזנבך, פרופ' מל רוזנברג, ד"ר אילן סמיש, ד"ר טלי קמחי, וד"ר אילן וולוביץ.

פיצוח סודות היקום- סדרת הרצאות העוסקת בסוגיות אקטואליות העומדות בחזית המחקר המדעי בנושא אסטרונומיה ואסטרופיזיקה.
ההרצאות יועברו על ידי הפרופסור עודד אהרונסון, פרופ' טל אלכסנדר, ד"ר עופר ירון, אילן מנוליס, יאיר הרכבי, ד"ר ערן אופק, ד"ר דניאל ללוש וד"ר אבישי גל-ים,

אתגרים בחקר המוח – סדרת הרצאות אודות חקר המוח, מחלות עצבים והמחקר בתחום והקשרים המורכבים בין מערכות המוח ובקשרים הייחודיים בין מערכת העצבים למערכות אחרות כמו המערכת האנדוקרינית, כפי שהם נחקרים על ידי חוקרי מוח העומדים בפני אתגר של פיתוח סודות המוח, גישור על פערי הבנת הרמה המולקולארית והתאית של מחקר המוח ורמת המאקרו של התפקוד הכולל של המוח.
ההרצאות יועברו על ידי ד"ר אלון חן, ד"ר אייל כהן, והדוקטור נחום אולונובסקי.
ההרשמה לפעילויות מסתיימת ב-19.2.2012. למעוניינים בפרטים נוספים או בהרשמה ניתן לפנות בימים ראשון עד חמישי בטלפון 08-9378401, פקס 08-9378419 או באתר : http://davidson.weizmann.ac.il/popular/mifgashim

דילוג לתוכן