הרצאות מדע פופולרי: מערכת החיסון, DNA, כימיה ועוד

מפגשים בחזית המדע- סדרת הרצאות מדע פופולארי של מכון דוידסון בתחומי מדע, רפואה, גנטיקה, אנרגיה ועוד.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
תאים סרטניים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-sa-by מאת: Jolu, RAK

מפגשים בחזית המדע: סדרות הרצאות מדע המועברות ע"י חוקרים מובילים במכון וייצמן

מכון דוידסון לחינוך מדעי, המאגד את פעילותו החינוכית של מכון ויצמן למדע, פתח את ההרשמה לקראת סמסטר האביב בסדרת ההרצאות- מפגשים בחזית המדע. סדרות המפגשים בנושאים מדעיים, רפואיים, יישומיים ואקטואליים תחל ב28.3.11. כל ההרצאות יונחו על ידי חוקרים ומדענים ממכון ויצמן למדע. המפגשים מיועדים לציבור הרחב, ומאפשרים למתעניינים בנושאי רפואה, בריאות, מחקר יישומי, גנטיקה, כימיה, מדע ואנרגיה, ללמוד ולהכיר נושאים  מחזית המדע, להשתתף וליטול חלק פעיל במפגשים. הפעילות תתקיים במכון דוידסון לחינוך מדעי, בקמפוס של מכון ויצמן למדע, ברחובות.

בסמסטר הקרוב תתקיימנה ארבע סדרות:

כיצד גוף האדם מתפקד באופן תקין, מתוחכם ויעיל עם אתגרים חיצוניים שגורמים לנו למחלות ולזיהומים, איך מערכת החיסון מטפלת במתקפות של וירוסים וחיידקים ? כיצד מתמודד הגוף עם אתגרים רפואיים קשים כגון מחלת הסרטן ?

במשך מיליוני שנות אבולוציה התפתחה מערכת החיסון של האדם למערכת חזקה וחכמה, אשר שומרת על גופינו מפולשים חיצוניים כדוגמת חיידקים ונגיפים, ומפני איומים פנימיים – כדוגמת מחלת הסרטן. הסדרה "מסע אל תוך מערכת החיסון" תעסוק ובפריצות דרך מדעיות רפואיות ובמחקרים שהניבו כלים אשר מסייעים לנו כיום להתמודד עם מחלות מגוונות אשר פוגעות בתפקודה תקין של המערכת החיסון בגופנו.

במסגרת הסדרה "מפגשים במעבדה" תינתן למשתתפים הזדמנות לבצע ניסויים מעשיים ולהכיר מקרוב את עולם המדע על גווניו. בסדרה ייחשפו המשתתפים לתחומי מדע שונים ע"י התנסות פעילה בניסויי חקר במעבדות מכון דוידסון לחינוך מדעי. במפגשים יהנו המשתתפים מהרצאה מדעית בנושאים ישומיים וביניהם תהליך ייצור יין, קוסמטיקה, מערכות אקולוגיות, בדיקות די-אן-אי DNA וזירות פשע, ולאחריה יתנסו בניסויים מעשיים.

רבות מהטכנולוגיות סביבנו מפלסטר ועד איברים מלאכותיים, מאופניים ועד מטוס– מבוססות על הבנת החומרים בהם נעשה שימוש. השנה היא שנת הכימיה הבינלאומית. סדרת ההרצאות "כחומר ביד היוצר" המיוחדת למאורע זה, תתמקד במדעי החומר. בסדרת הרצאות זו יספרו מדענים מהפקולטה לכימיה במכון ויצמן על תופעות "מוזרות" ופריצות דרך בהבנת עקרונות בסיס במדעי החומר, איך חוקרים תכונות של חומרים וננו חומרים, כיצד מייצרים חומרים חדשים עפ"י דרישה, ומה קורה במעבר מ"חומר" ל"ננו-חומר"

לייזר, חישה, אנרגיה ומיחשוב הם רק חלק מהנושאים שבהם יעסקו החוקרים בסדרה "אף אחד לא מבין את הקוואנטים אבל כולם משתמשים בהם". הסדרה תתמקד בתחומים הקשורים לתורת הקוונטים ותכניס את המשתתפים לצפונות פריצות הדרך בתחומי הלייזר, החומרים, וההתקנים התת-מיקרונים.

ההרשמה לפעילות תסתיים ב-21.3.2011 .המפגשים, יערכו במקביל בימי ב', בשעות 21:00-19:15.

לפרטים נוספים אודות פעילות "מפגשים בחזית המדע" ולהרשמה

דילוג לתוכן