הרצאת קציר- פיתוח חיסונים חדשניים

שידור ישיר ממכון דוידסון : הרצאת קציר- הסיכוי והאתגר בפיתוח חיסונים חדשניים

להלן הקישור לצפייה ישירה בהרצאתה של הפרופסור רות ארנון, נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים במסגרת הפעילות השנתית של הרצאת ספיר, המתקיימת זה השנה השמינית : http://davidson.weizmann.ac.il/katzirlec

ההרצאה האתגרים והסיכויים בפיתוח תרכיבי חיסון חדשניים נערכת בנושאים הנוגעים למהות הפיתוח של חיסונים לטיפול בנגיפים וחיידקים ולשכלול החיסונים באופן שיעניקו מענה חדשני גם בתחומים שאינם “קלאסיים” בתפקידו המונע של החיסון. ההרצאה תתאר את המנגנון העמודים בבסיס הקונספט החיסוני (שימוש בנגיפים או חיידקים מוחלשים או מתים המעוררים תגובה מוחלשת היוצרת עמידות ומוכנות של מערכת החיסון) שהוביל להתקדמות בתחום האפידמיולוגי מאז הומצא וכן לאתגרים חדשניים הניצבים בפני החוקרים בפיתוח חיסונים שיטפלו גם בגורמים מחוללי מחלות המשתנים כל העת כמו מחלת השפעת הנגרמת מנגיפים משתנים שעוברים מוטציות רבות ומקשות את החיזוי והמניעה כנגד זנים ייחודיים, וההתמודדות עם מחלות קיימות כמו מחלת הסרטן באמצעות טיפול חיסוני.

ההרצאה השנתית שתינתן על ידי הפרופסור רות ארנון, נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים, מוקדשת לזכר הפרופסור אפרים קציר, שכיהן כנשיא של מדינת ישראל בין ונמנה על המדענים המובילים במדינה. (1916-2009). הפרופ’ קציר שימש כנשיא המדינה הרביעי בין השנים 1973 ל-1978, והיה מדען מוביל ורב פרסים מדעיים על פעילותו בתחום הביו-פיזיקה. הפרופסור אפרים קציר, החל את עבודתו במכון ויצמן בשלהי שנות ה40 של המאה הקודמת והוא היה בין מקימי מחלקת הביו-פיסיקה במכון וייצמן וניהל מחלקה זו עד שנבחר לכהן כנשיא המדינה.

ההרצאה שמועברת תודות לתמיכתם של ד”ר גיל אומן ומרטה דרלינג מארה”ב, משודרת בשידור ישיר באתר מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן למדע. ההרצאה מתקיימת באולם ויקס במכון וייצמן ברחובות, ומשודרת במישרין לצפייה של תלמידים רבים בבתי ספר שונים ברחבי הארץ.

לצפייה בהרצאה בשידור ישיר :
http://davidson.weizmann.ac.il/katzirlec