הרצליה ות'א, כפר סבא- ערים צהובות

נגיף הקורונה ההודי - וירוס דלתא ממשיך להתפשט בישראל ובעולם. עליה במספר החולים בישראל. הרצליה ות'א, כפר סבא- ערים צהובות. בנימינה - אדומה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
וירוס הקורונה - הנגיף ממשיך להפשט. משרד הבריאות מורה על בידוד המגיעים מסין למשך 14 יום. צילום Анастасия Гепп Pixabay

נגיף הקורונה ההודי – וירוס דלתא ממשיך להתפשט בישראל ובעולם. עליה במספר החולים בישראל. הרצליה ותל אביב, כפר סבא- ערים צהובות. בנימינה – אדומה.

עלייה נוספת בתחלואה בקורונה בישראל. משרד הבריאות עידכן כי אתמול אבחנו 114 חולים חדשים. עד כה אומתו 840,888 חולים. מספר החולים הפעילים עולה והוא כיום עומד על 1186 חולים פעילים. 44 חולים פעילים נמצאים בבתי חולים. 23 חולים מצויים במצב קשה. מתוך החולים במצב קשה 17 במצב קריטי ו16 מונשמים.

אחוז הבדיקות החיוביות אתמול היה 0.2 אחוזים. אתמול נערכו מעל 40 אלף בדיקות קורונה. עד כה נפטרו מהמחלה 6429 חולי קורונה. מספר הנפטרים יציב ולא השתנה.

ברקע, הנחה משרד הבריאות לחזור ולעטות מסיכות בחללים סגורים.

עד כה חוסנו בישראל 5.55 מליון איש במנה ראשונה. 5.159 מליון ישראלים התחסנו במנה השניה. זאת לאחר מגמת עליה בשבוע האחרון של חיסון ילדים מעל גיל 12.

בתוך כך פרסם האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה מסמך המפרט את עמדתו בנושא החיסונים. על פי האיגוד הנתונים מראים כי BNT162b2  יעיל נגד קורונה ופרופיל הבטיחות שלו טוב. לכן קורא האיגוד לציבור לשתף פעולה בקבלת החיסון. עוד מציינים באיגוד כי קיימים דיווחים בודדים על תופעות אלרגיות.

התופעות הללו מצויות בשכיחות נמוכה אצל המחוסנים. תגובות חיסוניות עדיין מצויות בתהליכים של בדיקה. לכן המדינויות בישראל ובחו"ל היא בחינת התופעות, זהירות מידתית מפני תופעות הלוואי והכרה בצורך לחסן.

עוד ציינו באיגוד כי "במקרי מטופלים עם רקע של תגובה אלרגית קשה לתרופות בהזרקה, למרכיבי חיסון ואנאפילקסיס ללא גורם חיצוני ידוע יש לדחות בשלב זה את מתן החיסון".

עוד ציינו באייגוד כי בקרב אנשים בעלי "רקע אלרגי למזון, אלרגנים נשאפים, חרקים, לטקס וכיוצא בכך, יש המלצה לקבל את החיסון. במקרים אלו ראוי לנקוט בהשגחה מתאימה על המתחסן למשך חצי שעה אחרי מתן הזריקה .

עוד ציינו באיגוד כי  לא קיימת "מניעה ממתן החיסון למטופלים הסובלים מחסר חיסוני. במקרים אלו ראוי להציע, על פי שיקול דעת רפואי, השגחה של חצי שעה. 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן