הרשויות האמריקניות: סטירין ופורמלדהיד מסרטנים

הרשויות פרסמו אזהרה מפני פורמלדהיד וסטירין- חומרים מסרטנים השכיחים בחומרי החלקה לשיער, לק לציפורניים, קלקר- בכוסות וצלחות חד פעמיות, בדבק ועוד

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיבריאות האישה
גביע המכיל קלקר מוקצף. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Hispalois

הרשויות האמריקניות: סטירין ופורמלדהיד מסרטנים.

המכון הלאומי לחקר הסרטן- פרסם אזהרה מפורשת לציבור להיזהר משימוש בחומרים המכילים סטירין (סטירן) או פורמלדהיד מפאת היותם גורמים קרצינוגניים ממאירים ומסוכנים כפי שהוגדר על ידי הסוכנות האמריקאית הלאומית למחקר הסרטן וכפי שהוגדרו על ידי הסוכנות האמריקאית להגנה סביבתית.

אזהרה זו מתייחסת לשני חומרים נפוצים, בהם נעשה שימוש במוצרים ביתים ותעשייתים- סטירין ופורמלדהיד.

סטירין הוא חומר שבו משתמשים בייצור כוסות חד פעמיות וכן צלחות חד פעמיות מקלקלר כמו גם בציפוי ובידוד של סירות, ואמבטיות לדוגמה. לכן, ממליצים המומחים להמנע משימוש בכוסות וצלחות המכילים קלקלר, באופן שימזער את החשיפה לחומר זה, שהוגדר כגורם סיכון מסרטן.

עוד מתייחסת האזהרה של הרשויות האמריקאיות לחומר פורמלדהיד- כימיקל דליק וחסר צבע בעל ריח חזק, המשמש בעיקר בחומרי בנייה ובמוצרי בית דיקטים, בדבק, לוח עץ דחוס, בלבידים, בציפוי מוצרים מנייר, בחומרי בידוד וכן בחומרים המשמשים בתעשיית החקלאות להדברה של מזיקים, פטריות וחיידקים, כחומר משמר במעבדות רפואיות כמו גם כחומר המשמש בתעשיית הקוסמטיקה והטיפוח – למשל לק לציפורניים שבו נשים רבות עושות שימוש כמוצר טיפוח ויופי או כרכיב בחומרי החלקת שיער.

ארגון הבריאות העולמי הגדיר את הפורמלדהיד כבר לפני מספר שנים כחומר מסרטן.

מלבד ההשפעות החמורות וארוכות הטווח של פורמלדהיד ובראשן סרטן, מציינים החוקרים כי החומר עשוי לגרום גם לתופעות רפואיות קצרות טווח וביניהן עיניים דומעות, צריבה בגרון, באף ובעיניים , שיעול, בחילה וגירוי בעור.

דילוג לתוכן