השפעה נפשית על ההנאה והחשק המיני

מיניות נשית- למרכיב הפסיכולוגי השפעה גדולה יותר על ההנאה והחשק המיני

יחסי מין. מקור: ויקיפדיה. קרדיט: Sailko: Giovannino de' Grassi
יחסי מין. מקור: ויקיפדיה. קרדיט: Sailko: Giovannino de' Grassi

מחקר אמריקאי שהתפרסם בכתב העת לבריאות נשים Journal of Women’s Health   מצא כי הרכיב הפסיכולוגי הוא בעל השפעה משמעותית על העוררות והחשק המיני בקרב נשים, יותר מהשפעתו של הרכיב הביולוגי- הורמוני. המחקר נערך בקרב נשים שהחלימו מסרטן צוואר הרחם. המחקר כלל 179 נשים, בגילאי 29-69 לאחר שחלפו 6-29 שנים מאז הטיפול שעברו בסרטן צוואר הרחם.

מאחר וסרטן השחלות מטופל לעיתים קרובות באמצעות טיפול כירורגי של הסרת שחלות וכריתת הרחם ומכיוון שהסרת השחלות מורידה באופן ניכר את כמות הורמון הטסטוסטרון בגופן של הנשים, חיי המין של הנשים המחלימות מסרטן זה נפגעים.

עם זאת, ממצאי המחקר מצביעים על כך שלאחר החלמה מסרטן צוואר הרחם, מרבית הנשים דיווחו על כך שהמחלה לא השפיעה על החשק המיני, תדירות יחסי המין והנאתן מיחסי מין.

נשים שעברו הסרת שחלות ו\או כריתת רחם דיווחו על פחות מקרים של חוסר חשק מיני וירידה בפעילות המינית בהשוואה לנשים שלא עברו הסרת שחלות (הפוגעת בתפקוד ההורמונלי כאמור).

החוקרים סבורים כי ממצאי המחקר מצביעים על כך שהשפעתו של הרכיב הביולוגי- הורמונלי על החשק והפעילות המינית בקרב נשים אינו משמעותי כפי שמיוחס לו לרוב, וכי נשים המחלימות מסרטן זה, הפוגע לכאורה באיזון ההורמוני האחראי לעוררות מינית, מצליחות לחזור ולהנות ממין ולהיות פעילות מינית לאחר שהחלימו, בשל השפעתו של הרכיב הפסיכולוגי.

הקישור למחקר אודות השפעת המרכיב הנפשי על החשק המיני בקרב נשים