השפעות דלקת שריר הלב במתחסנים

אישור החיסונים לילדים בישראל ובעולם: מחקר חדש מגלה את ההשפעה של החיסון על הלב אצל חולים שלקו בדלקת שריר . כיצד משפיע החיסון לקורונה על הסיכון לדלקת שריר הלב. איך משפיעה דלקת שריר הלב בקרב מי שקיבל את החיסון על הנזק ללב ? ממצאי מחקר חדש שפורסם על ידי מדעני בית החולים בילינסון שופכים אור על הנושא.

בקרוב יאושרו חיסונים גם לילדים, וגוברים הקולות לבחינת השפעות רחבות של החיסון על המתחסנים. כחלק מהבחינה אילו השפעות יש לחיסון הקורונה על צעירים ובכלל נבחנת ההשפעה על שריר הלב. זאת לנוכח מחקרים שעסקו בקשר שבין החיסון לבין השכיחות של דלקת שריר הלב.

ממצאי מחקרים שונים העלו כי נגיף הקורונה יוצר נזקים משמעותיים למערכות השונות של הגוף. הקורונה משפיע בין היתר על שריר הלב. וירוס הקורונה מעלה את הסיכון לדלקת שריר הלב. במקביל לכך מדענים מצאו כי דלקת שריר הלב נגרמת בשכיחות גטנה יחסית גם בקרב מי שקיבל את החיסון נגד קורונה. ממצאי מחקרים שונים הוכיחו את בטיחות ויעילות החיסון נגד קורונה.

פגיעה קלה ביותר בשריר הלב

ואולם לחיסון השפעות שונות שליליות ולא חמורות שנמצאו. כך מחקר שנערך לאחרונה הראה שהחיסון מגביר בסיכון קטן במיוחד את הסיכון לדלקת שריר הלב. הממצאים ראו אור בכתב העת היוקרתי NEJM. זאת בהתבסס על מאות אלפי מחוסנים של קופת חולים כללית. הממצאים העלו שמתוך מעל שני מליון מבוטחים רק 54 חלו בדלקת שריר הלב. החולים לקו במחלה קלה שלא השפיע על תפקוד הלב.

במחקר הנוכחי בחנו חוקרי בילינסון כיצד משפיעה דלקת שריר הלב על היקף הפגיעה בשריר זה. החוקרים בחנו 15 חולים בני 17 עד 75. הללו חלו בדלקת שריר הלב אחרי החיסון הראשון והשני נגד הקורונה. החוקרים בחנו באמצעות MRI כיצד השפיעה הדלקת על שריר הלב. זאת בתוך 42 ימים מהחיסון.

החוקרים מצאו שמדובר בהשפיעה קלה בלבד. המדענים גילו במחקרם כי פגיעת הדלקת במתחסנים היתה קלה. המדענים הדגישו כי מדובר בפגיעה ולכן לא צפויה להשפיע על תפקוד הלב של המתחסנים.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת European Heart Journal of Cardiovascular Imaging.