התועלת שבאכילת במיה

על התועלת הבריאותית שבשילוב צמח במיה בתפריט התזונתי

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
דפוס התפשטות מחלת קרוהן במעיים. מקור: ויקיפדיה ברישיון cc3-by-sa. איור: Samir and Fvasconcellos

התועלת שבאכילת הירק במיה

למעיים יש חשיבות רבה במערכת העיכול. אם המעיים נפגעים או שאינם פועלים כהלכה, נוצרים סיכונים בריאותיים רבים. נזקים לרירית של המעי ושאר חלקי צינור העיכול פוגעים בספיגת המזון. צמח שיכול לעזור לריפוי המעיים הוא הירק במיה. זהו ירק טעים אותו ניתן לאכול בדרכים שונות ויש בו תועלת רבה, במיוחד למעיים.

במיה מכילה כמויות ניכרות של ויטמיני A, E, C, ,K ביופלבונואידים ו-קומפלקס B. היא מכילה גם כמות נאה של המינרלים ברזל, סידן, אשלגן, נתרן, נחושת, מגנזיום, סלניום, מנגן, אבץ ופיטו-נוטריינטים. זהו ירק נטול שומן, דל קלוריות ועשיר בערכים תזונתיים שונים. את פירות ירק הבמיה הצעירים אפשר לאכול גם לא מבושלים.

צמח הבמיה מפחית את הסיכון לתופעות כמו עודף כולסטרול, סוכרת, השמנה ואפילו סרטן המעי הגס. זאת בזכות עושרו בסיבים. ויטמין A שבו עוזר לבריאות העור, הפלבונואידים שבו מפחיתים סיכון לסרטן הריאות, תורמים לבריאות החניכיים וכך מצמצמים סיכון עששת שיניים. ויטמין C מפחית נזקי רדיקלים חופשיים. ויטמין K המצוי בו בכמות נאותה עוזר לקרישת דם נכונה ולחוזק העצמות בגוף.

לבמיה יש ערך מיוחד לניקוי צינור העיכול משאריות של שומנים, פחמימות, כולסטרול, רעלים, בקטריות מזיקות ועוד חומרים מזיקים. כך, צינור העיכול פועל במיטבו לעיכול וספיגת המזון. גם בזכות הכמות הרבה של ויטמין A שבו, עוזר ירק זה לריפוי ולשמירת בריאות ריריות צינור העיכול.

מקורות

http://www.oshims.com/herb-directory/o/okra
http://thebest-healthy-foods.com/okra-plant/
http://www.fasteasydiets.com/index.php?page=herbal-veg-overview

*  האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן