התעמלות מאריכה את תוחלת החיים ?

עדיף מאוחר מלעולם לא: מחקר מצא שתמותת קשישים שהיו פעילים גופנית נמוכה יותר מזו של קשישים שלא מתעמלים. הירידה המירבית בסיכויי התמותה הייתה למשתתפים שהיו פעילים כבר בתחילת המחקר.

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

גיל הזהבכושר וספורט
כושר גופני בגיל הזהב. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: Shustov

חשיבותה של פעילות גופנית לבריאות הנפשית והפיזית אינה מוטלת בספק. התעמלות מועילה למגוון היבטים בריאותיים. הן במישור הפיזי – הגופני בשיפור של מגוון תפקוד ומדדים פיזיולוגיים והן בהשפעה חיובית על בריאות הנפש. מתי נכון להתחיל לעשות פעילות גופנית? מה השפעתה של התחלה מאוחרת של פעילות על הגוף? מוטב מאוחר מאשר אף פעם- כך לפי ממצאי מחקר חדש.

קשר בין תוחלת החיים לבין פעילות גופנית בקרב קשישים בכל גיל

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין פעילות גופנית ותוחלת חיים בקרב מבוגרים, שהחלו בפעילות גופנית בגיל מאוחר. לפי החוקרים פעילות גופנית מיטיבה עם הארכת תוחלת החיים בקרב קשישים, גם אם התחלתה הייתה בגיל מאוחר. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine. במחקר בחנו המדענים נתוני תמותה, תחלואה, בריאות, מצב תפקודי ועוד של 1,861 מבוגרים בני 70 עד 88 שראוינו למחקר בגילאים 70, 78 ו-88.

ממצאי המחקר מעלים כי שיעור התמותה בקרב קשישים פעילים מבחינה גופנית היה נמוך משמעותית באופן מובהק בהשוואה לקשישים שאינם מבצעים פעילות גופנית.

עוד עולה כי ירידה בסיכויי התמותה הייתה הגבוהה ביותר בקרב המשתתפים שהיו פעילים כבר בתחילת המחקר אולם גם למבוגרים שהחלו בפעילות גופנית בשלב מאוחר יותר, נמצא סיכון מופחת למוות.

הקישור למחקר המצביע על קשר בין תוחלת חיים ופעילות גופנית של אנשים מבוגרים

דילוג לתוכן