התעמלות מסייעת לתפקוד הכליות במבוגרים

פעילות גופנית שומרת על תפקוד הכליות בקרב מבוגרים

כליות. מקור: ויקיפדיה. איור : Arcadian
כליות. מקור: ויקיפדיה. איור : Arcadian

פעילות גופנית מתונה מסייעת למניעת מחלות ולהפחתת הסיכון למוות מסרטן וממחלות לב קרדיוווסקולריות. תועלותיה של פעילות גופנית על פני אורח חיים יושבני היא מגוונת ומשמעותית. רבות דובר בשבחה של פעילות גופנית סדירה, במיוחד בגיל מבוגר. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine   מביא חיזוק ליתרונות הפעילות הגופנית מכיוון נוסף.

במחקר ביקשו החוקרים לבחון את השפעתה המטבולית והפיזיולוגית של פעילות גופנית סדירה ומתונה על סיכוי להדרדרות מהירה בתפקוד הכליות. החוקרים בחנו את הרקע הרפואי של 4,011 נבדקים בני 65 ומעלה.

במהלך המחקר 958 מטופלים סבלו מירידה בתפקוד הכליות. מניתוח הממצאים עולה כי הסיכון להדרדרות מהירה בתפקוד הכליות בקרב המבוגרים שהשתתפו בפעילות גופנית סדירה היה רק 16% בהשוואה לסיכון של 30% בקרב המבוגרים שפעילותם הגופנית הייתה הנמוכה ביותר. לאחר התאמות מחקריות סיכמו החוקרים את הממצאים במסקנה כי למבוגרים בקבוצה שעשתה את מירב הפעילות הגופנית היה סיכוי נמוך ב28% לסבול מהבעיה בכליות, בהשוואה לקבוצה שהתעמלה הכי פחות.

ממצאי החוקרים מצביעים לטענתם על כך שפעילות גופנית סדירה ומתונה קשורה באופן מובהק לסיכוי מופחת להדרדרות תפקודי הכליות בקרב אנשים מבוגרים.

הקישור למחקר המעיד על קשר בין פעילות גופנית בקרב בני גיל הזהב לבין תפקוד כליה משופר