התפרצות קורונה בעשרות ילדים בבנימינה

הקורונה עדיין בישראל: דיגום של משרד הבריאות העלה כי 45 ילדים אומתו כחולי קורונה ביישוב בנימינה. ככל הנראה מדובר בווריאנט ההודי של הקורונה. זאת לאחר שבמהלך השבוע התגלו לפחות תשעה מקרי קורונה בילדים בבית ספר בעיר מודיעין.

התפרצות קורונה בילדים בבנימינה. חשד להדבקה בווריאנט ההודי של נגיף הקורונה. צילום: Pixabay Marcos Cola
התפרצות קורונה בילדים בבנימינה. חשד להדבקה בווריאנט ההודי של נגיף הקורונה. צילום: Pixabay Marcos Cola

הפרסום מהווה קריאת השכמה לכל מי שסבור שמגיפת הקורונה הגובה קורבנות בעולם כבר לא נוגעת לישראל. למרות מבצע החיסונים הנרחב ושיעורי התחלואה הנמוכים בישראל, קיימת סכנת התפרצות של הנגיף בווריאנטים השונים שלו בארץ. אמנם חברות התרופות פרסמו שהחיסון אפקטיבי כנגד מוטציות של הקורונה באופן משמעותי יותר או פחות. ואולם הסכנה עדיין קיימת לנוכח המוטציות הקיימות.

עשרות מקרים בבנימינה. משרד הבריאות ממליץ לתושבים להבדק

משרד הבריאות הודיע כי התפרצות המחלה התגלתה לאחר דיגום שביצע משרד הבריאות לאחר מקרה ראשון של תחלואה שאותר בבנימינה. הילד החולה התגלה בבית הספר כרמים ביישוב ובעקבותיו הדיגום נערך בשכבות השונות בבית הספר. מקרם נוספים של הנגיף התגלו ולכן הורחב הדיגום. כך נערך דיגום היום בבתי ספר נוספים. היום בבוקר (שבת) אומתו לקורונה עוד 35 תלמידים מבית הספר כרמים בבנימיניה ומבית הספר אמיתים. התלמידים במצב קל, חלקם חולים עם תסמינים וחלקם ללא תסמינים. לפחות תשעה תלמידים היו סימפטומטיים.

לשכת הבריאות המקומית חוקרת את מקרי ההדבקה השונים. במשרד הבריאות מעריכים כי יתכן קשר למשפחה ששבה לישראל מחוץ לארץ ללא הקפדה על בידוד. עם זאת מקור התחלואה עדיין נבדק. דגימות אלה נשלחו לבחינה וריצוף גנטי באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי. במשרד הבריאות מציינים בהערכה ראשונית כי ייתכן שמדובר בווריאנט ההודי.

בעקבות התחלואה, קרא משרד הבריאות לתושבי בנימיניה להבדק. זאת על מנת לעצור מקרי תחלואה נוספים ולהוביל להתפשטות הנגיף. עוד מציינים במשרד הבריאות כי מי שנדרש לבידוד מתבקש להקפיד על כך לפי נהלי הבידוד. במיוחד קוראים במשרד הבריאות להקפיד על בידוד בקרב מי שחוזרים מחוץ לישראל.

תחלואה בקורונה בתלמידים במודיעין

גם במודיעין התגלו תלמידי חולי קורונה בבית הספר אסיף. קופות החולים בדקו עשרות תלמידים עקב כך. כך אותרו עוד מקרי הידבקות נוספים בקורונה בתלמידים בעיר. ככל הנראה עד כה אותרו כבר מעל 10 תלמידים מאומתים. מעל 100 תלמידים נשלחו לבידוד. החשד הוא שתלמידה נדבקה מאביה שחזר מחוץ לארץ.

בעיריית מודיעין הזכירו לציבור כי נגיף הקורונה עדיין עלול להתפשט וכי יש להקפיד על הנחיות. בעירייה ציינו שמקרי הידבקות אלה בבית הספר מזכירה לכולם שעל אף “ההקלה בהנחיות נגיף הקורונה עדיין כאן ולכן חובה עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: לא לצאת מהבית אם מרגישים לא טוב ולא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך, אם יש חשש שהם חולים, או שבאו במגע עם אדם שאובחן חיובי לקורונה. רק כך נוכל למנוע את התפשטות הנגיף”.