התפשטות המוטציות וירידה במתחסנים

על רקע ביקורת על הסגר ויעילותו ; מספר החולים החדשים בקורונה גבוה, התפשטות המוטציות וירידה במספר המתחסנים היומי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
המשך התפשטות מגיפת נגיף הקורונה בישראל. ירידה במספר המתחסנים. צילום: Pixabay Christo Anestev

על רקע ביקורת על הסגר ויעילותו ; מספר החולים החדשים בקורונה גבוה, התפשטות המוטציות וירידה במספר המתחסנים היומי. משרד הבריאות אישר לחסן בני 35 ויותר לצד צעירים בני 16-17-18. גורמים בקופות החולים תארו האטה בהיקף החיסונים של המנה הראשונה. על רקע זה גוברים הקולות לפתיחת החיסונים לכלל האוכלוסייה.

ישראל עדיין מצויה בסדר הרמטי, הכולל עצירת טיסות. מגבלות הסגר, שיעילותו ותנאיו זכו לביקורת פוליטית ומקצועית מצד גורמים שונים. הסגר השלישי והממושך בישראל נמשך עד יום שישי 5.2.2021, נכון לעדכון האחרון.  דיווחים שונים מתארים הימצאות מקרים נוספים של מוטציות בישראל, ובמיוחד המוטציה הדרום אפריקנית. לפחות מקרה אחד דווח לגבי אדם שהחלים מקורונה בשנה שעברה ונדבק לאחרונה שוב במוטציה הדרום אפריקאית. לאחרונה פורסם שיעילות החיסון לקורונה כנגד המוטציה הדרום אפריקאית, נמוכה מהיעילות לקורונה הרגילה.

בימים האחרונים מתגלים קרוב ל9000 חולים חדשים מידי יום. מספר החולים עד כה בישראל עולה על 650 אלף איש. מספר מקרי המוות בשל נגיף הקורונה עולה על 4800 איש. נתונים אחרונים מעידים על כך שבישראל ישנם מעל 1100 חולים במצב קשה. מעל 300 איש מונשמים. מומחים מעריכים כי הדבר נגרם בין היתר בשל התפשטות וירוס הקורונה במוטציה הבריטית.

המוטציות ממשיכות להתפשט . ירידה במספר המתחסנים

לצד זה, קופות החולים מדווחות על ירידה דרמטית מספר המתחסנים. קופת חולים כללית מדווחת על ירידה יומית של עשרות אחוזים במספר המתחסנים. קיבולת החיסונים האפשרית של הקופות גדולה במיוחד ואינה ממוצה. על רקע זה ודיווחים על השלכת מנות חיסון לא מנוצלות שפג תוקפן, מפצירים גורמים שונים להרחיב את אפשרות החיסון לכלל האוכלוסייה.

ישראל עודנה מצויה בסגר. שיעור המתחסנים בירידה, המוטציה ומספר הנדבקים לא הגיעו לרמה נמוכה. על רקע זה קיים חשש מהמשך התפשטות הקורונה והמוטציות בישראל והמשך המגיפה גם בפסח. נתונים בדבר מספר גבוה יחסית של חולים קשים, מונשמים ומתים תומכים בחששות אלה.

זאת ועוד נתונים מצביעים על פער במוטיבציה להתחסן בתת אוכלוסיותיו שונות. כך, נתונים שונים מבטאים עדיין פער בין התחסנות האוכלוסייה הכללית לאוכלוסיה החרדית והערבית בישראל. בראיון שהעניק מנכ"ל קופת חולים לאומית חיים פרננדס, הסביר שהמיקוד הוא בשכנוע מי שמהססים להתחסן. הוא ציין כי כעת המיקוד הוא בכך. בחברה הערבית, ציין מנכ"ל קופ"ח שיעור המתחסנים נמוך יחסית. לכן, מושם דגש על ניסיון לשכנע רבים יותר מבני המגזר להתחסן.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן